حمله داعشی ها به فلوجه عراق دفع شد


 فرماندهی عملیات الانبار روز شنبه از دفع حمله گسترده تروریست های داعش به منطقه العامریه در جنوب الفلوجه خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری المسله، «اسماعیل المحلاوی» فرمانده عملیات الانبار گفت: نیروهای ارتش با پشتیبانی پلیس فلوجه و نیروهای بسیج مردمی موفق شدند حمله داعشی ها به منطقه العامریه در جنوب فلوجه را خنثی کنند.

وی افزود: نیروهای عراقی توانستند 4 خودروی بمب گذاری شده را که تروریست ها آن ها را به سمت عامریه هدایت می کردند، با موشک های کورنیت هدف قرار دهند و همه عوامل انتحاری درون خودروها را به هلاکت برسانند.

این در حالی است که نیروهای مردمی عراق روز گذشته (جمعه) همچنین موفق شدند، یکی از سرکردگان داعش به نام «مشاری السعودی» را در جریان یک عملیات اطلاعاتی امنیتی در فلوجه دستگیر کنند.

از سوی دیگر منابع امنیتی عراق اعلام کردند که 15 تروریست انتحاری در حمله ارتش عراق به منطقه الحامضیه واقع در شرق الرمادی کشته شدند.

بر اساس این گزارش مثلث فلوجه، صقلاویه و کرمه در استان الانبار در فاصله 60 کیلومتری غرب بغداد که حدود 400 کیلومتر مساحت دارد از ماه ژوئن 2015 در محاصره کامل نیروهای مردمی الحشد الشعبی قرار گرفته است.

نیروهای مردمی اقدام به ایجاد گذرگاه های امن برای خروج شهروندان از این شهر کرده، اما منابع رسمی عراق می گویند، عناصر تروریستی داعش مانع خروج آنها شده و اخیرا از آنها به عنوان سپر انسانی در برابر حمله احتمالی نیروهای عراقی و مردمی استفاده می کند.

از 19 خرداد سال گذشته تا کنون شهرهای شمال و غرب عراق از سوی ترورست های داعش اشغال شده است؛ اما در چند ماه اخیر نیروهای مردمی و ارتش عراق موفق شده اند چند شهر این کشور از جمله الرمادی و تکریت را از دست تروریست های تکفیری داعش آزاد کنند.


ویدیو مرتبط :
عراق:1392/10/29:دفع حمله به زندانی در عراق...-بغداد