سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



کودک/ چهار استراتژی برای بهتر شدن خواب نوزاد


کودک/ چهار استراتژی برای بهتر شدن خواب نوزادنوین زی/ چند ترفند ساده وجود داره که میتونن باعث بشن نوزادتون خوب بخوابه…
خواب شبانه مشکل بزرگی برای والدینی است که نوزاد تازه متولد شده دارن. مدام به این فکر میکنن که چرا و چی باعث میشه که هر شب نوزادشون بیدار بمونه و گریه کنه؟ ادامه مطلب رو بخونین تا بفهمین چطوری میتونین با دنبال کردن برخی از این نکات خواب نوزادتون رو بدون اینکه هر شب بیدار بشین تضمین کنین.

قنداق کردن: این یه کار خیلی قدیمیه که نوزاد رو در یه پارچه یا پتو میذارن تا حرکاتش رو محدود کنه. در آزمایشی که توسط متخصصان کودک در نوزادان بین سنین ۶ تا ۱۶ هفته انجام شد، نشون دادن نوزادانی که قنداق شده و به پشت خوابیده بودن به طور کلی خواب طولانی تری داشته و کمتر بیدار میشدن. اما یادتون باشه که هیچوقت نوزاد رو سفت قنداق نکرده و گره قنداق رو روی شکم و معده اش نزنین و سر نوزاد رو هم نپوشونین.

ماساژ: انواع فرهنگ ها هستن که ماساژ کودک رو توصیه میکنن. در تحقیق که روی نوزادان انجام شد، یه گروه رو به مدت ۱۴ روز ماساژ درمانی کردن، این کودکان نسبت به اونایی که ماساژ درمانی نداشتن، الگوی خواب کامل تری داشتن. ماساژ کودکان ماهیچه هاشون رو تسکین داده و تضمین میکنه که خوب بخوابن.
هشدار: اگه درباره نحوه ماساژ دادن نوزادان چیزی نمیدونین بهتره انجامش ندین چون ممکنه بهش صدمه بزنین.

نوزاد رو تکان بدین تا خوابش ببره: تکان دادن نوزاد بین بازوهاتون ممکنه خیلی کودک رو به خوابیدن تحریک کنه، اما بهتره کودکتون رو روی پاهاتون بذارین و تکون بدین تا خوابش ببره. این کار رو در جایی انجام بدین که امکان افتادن نوزاد نباشه، وقتی روی صندلی یا جای نامناسبی نشستین این کارو انجام ندین.

شیر دادن: نوزادی که تازه متولد شده فرق بین شب و روز رو تشخیص نمیده، و معده کوچیکش هم مقدار زیادی شیر در خودش جا نمیده و در نتیجه برای مدت زمان طولانی سیر نمیمونه. این امر به گریه ناگهانی اش منجر میشه چون احساس گرسنگی میکنه و در نتیجه شبها خواب شما رو هم مختل میکنه.

به یاد داشته باشین: نوزاد شما هر چند ساعت یکبار باید تغذیه بشه، مهم نیست چه ساعتی از روز یا شب باشه. خیلی از متخصصان اطفال توصیه میکنن که والدین حتی وقتی که نوزادشون داره خوابش میبره هم بهش شیر بدن، این کار تضمین میکنه که کودک در طول شب گرسنه نشه و با گریه بیدار نشه.

ساعت خواب مورد نیاز نوزاد شما
نوزاد در روز بیشتر از ۱۶ ساعت میخوابه که ممکنه سه تا چهار ساعت ازش کم یا بهش اضافه بشه. برخلاف تجربه ای که ما بزرگسالان از خواب داریم، نوزادان مراحل متفاوتی از خواب رو تجربه میکنن؛ اعم از خواب آلودگی، حرکات سریع چشم، خواب سبک و عمیق و خواب خیلی عمیق. همونطوری که نوزادتون رشد میکنه، دوره بیداریش هم افزایش پیدا میکنه.

در ابتدا این اضافه و کم شدن ساعات خواب نوزاد ممکنه برای شما خسته کننده باشه چون الگوی خواب شما رو مختل میکنن. اما باید صبور باشین و با این روش خواب نوزادتون کنار بیاین. چون نوزاد به خواب داخل رحم مادر عادت کرده، وقتی به دنیا میاد کم کم شروع میکنه به عادت کردن به ریتم زندگی بیرون از رحم.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: نوین زی


ویدیو مرتبط :
آموزش عکاسی از نوزاد ( آتلیه نوزاد و کودک)