فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نمایشگاه خوشنویسی بزرگداشت استاد محمد رسول شیرازی در سقز برپا شد


به گزارش ایرنا بعد از برگزاری مراسم بزرگداشت شیرازی که 30 آبان امسال در دانشگاه آزاد اسلامی سقز با حضور گسترده مردم برگزار شد، اسعد قدیمی و شهرام شمسی شامگاه دوشنبه نمایشگاه خوشنویسی شعرهای این ادیب، عارف و شاعر سقزی را در نگارخانه ارشاد اسلامی برپا کردند.
این دو هنرمند در جمع خبرنگاران هدف از این اقدام را بزرگداشت یاد بزرگان و حفظ آثار مفاخر برشمردند و به کار خود بالیدند و اظهار امیدواری کردند این اقدام برای سایر بزرگان نیز تکرار شود.
در این نمایشگاه که با عنوان 'نسیمی از کوی دوست ' نامگذاری شده است 25 اثر در قطع های مختلف به نمایش گذاشته شده است، آنان از همکاری دانشگاه آزاد اسلامی ، شورای اسلامی و شهرداری ، آموزش و پرورش و اتحادیه پوشاک و کفش شهرستان تشکر کردند.
این نمایشگاه به مدت چهار روز در نگارخانه اصلی شهر واقع در پارک مولوی کُرد دایر می باشد.
استاد محمد رسول شیرازی در سال 1314 در سقز به دنیا آمد وی دوران دبیرستان را در دارالفنون به پایان رساند و لیسانس زبان انگلیسی را از دانشگاه تبریز اخذ کرد.
استاد شیرازی نویسنده، شاعر، مترجم، مفسر قرآن ، عارف و معلمی نامی بود که در دوران حیات خود شاگردان بسیاری تربیت کرد که همواره از وی به نیکی یاد می کنند وی در سال 68 بر اثر بیماری درگذشت.
از وی یک کتاب ترجمه از زبان انگیسی و مجموعه ای شعر به یادگار مانده است. سقز در 190 کیلومتری شمال غربی مرکز استان سنندج واقع شده است. ک/2
7249/1904

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نمایشگاه خوشنویسی استاد مجید شایان هنرمندنیشابوری