سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون وزیر کشور: یک میلیون و 300 هزار نفر زائر ایرانی با ویزا وارد عراق شده اند


به گزارش «انتخاب»، حسین ذوالفقاری روز یکشنبه در دیدار با آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید و حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی رئیس دفتر آیت الله سید علی سیستانی در ایران بیان داشت: تعداد یک میلیون و 455 هزار نفر زائر ایرانی تا روز گذشته ویزای عراق را دریافت کرده اند و پیش بینی می شود تا روز سه شنبه یک میلیون و 500 هزار نفر ویزای عراق بگیرند.

وی ابراز داشت: سیاست رهبر معظم انقلاب و نگاه کلی کشور بر این بود که مراسم اربعین مردمی بوده و زائران حتما با ویزا وارد عراق شوند و بر میزبانی و متولی بودن دولت و ملت عراق تاکید شود.

وی ادامه داد: این سه محور اصلی در تمامی برنامه ریزی ها و بیان مواضع باید رعایت شود و بنا داریم با کمک سازمان حج و زیارت سال آینده برای دستگاه های دولتی که در مرزها موکب می زنند لوگویی واحد تهیه شود که همه تحت آن باشند و تبلیغ هر سازمان را نداشته باشیم.

ذوالفقاری گفت: همه زیر پرچم امام حسین(ع) هستیم و در خدمت به زائران نباید عنوان شغلی و سازمانی برای فردی باشد و باید وظیفه خادمی را انجام دهیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ابراز داشت: تاثیرگذاری معنوی مراسم اربعین حسینی در جهان اسلام بسیار زیاد است و این مراسم ظرفیت ارتقای انسجام ملی ایران و تشییع بلکه انسجام جهان اسلام را دارد.

وی افزود: هماهنگی هایی با دولت عراق و با وزیر کشور عراق داشته ایم و تاکید بر آن شد که افراد فقط به وسیله ویزا وارد این کشور شوند تا کنترل و مدیریت زائران بیشتر باشد و باز بودن مرز و ورود افراد بدون ویزا به هیچ وجه مناسب نیست.

وی بیان داشت: در مورد امنیت زائران نیز اعلام کردیم صفر تا صد امنیت به عهده عراق است و آمادگی داریم به هر شکلی از نظر آموزش، مشاوره، هماهنگی های اطلاعاتی و ارتباطی و حتی امداد و پشتیبانی هر کمکی را به دولت عراق انجام دهیم.

ذوالفقاری ابراز داشت: همه برآوردهای اطلاعاتی ایران و عراق آن است که امسال با توجه به شکست های داعش در عراق و سوریه آن ها به سمت اقدام های انتحاری حرکت می کند و عراق اطمینان داده است که همه پیش بینی های امنیتی را برای مراسم اربعین حسینی کرده است.

وی همچنین افزود: به علت مفقود شدن مدارک ایرانی ها در کشور عراق، پلیس این کشور برخی افراد را دستگیر کرده و تحویل مقامات قضایی داده است و رایزنی کرده ایم افرادی که مشکل امنیتی ندارند تحویل دستگاه قضایی نشده تا زندانی نشوند و تحویل پلیس مرزی شوند و وزارت کشور عراق موافق این مساله است.

وی بیان داشت: در حوزه اسکان و تغذیه نسبت به سال گذشته امکانات موکب ها سه برابر شده است و ظرفیت پذیرایی از 195 هزار تن با کمک های دولتی و مشارکت های مردمی و سپاه ایجاد شده است و در نجف و کربلا موکب هایی برپا شده است.

معاون وزیر کشور اظهار داشت: با توجه به این که مساله کنترل گذرنامه ها و ویزا برای ما مهم بود در طرف ایران گیت ها اضافه شد و گیت هایی نیز در کشور عراق ایجاد شد و جایی در ایران و عراق نداشتیم که کسی به خاطر کنترل ویزا و گذرنامه معطل شود و مشکل از افرادی بود که بدون ویزا به مرز رفتند.

وی تاکید کرد: امنیت زائران تا این لحظه در داخل ایران و عراق هیچ خدشه ای نداشته است و فضای مردمی در داخل ایران و عراق فضای خوبی برای خدمات رسانی به زائران است و بیشترین خدمات توسط مردم انجام می شود.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می کنند.


ویدیو مرتبط :
معاون سیاسی وزیر كشور وارد ارومیه شد.