سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رضا رئیسی رمان جنایی می‌نویسد


خبرگزاری کتاب ایران/ رضا رئیسی، عنوان کرد: رمانی که اخیراً مشغول نگارش آن هستم، درباره واقعه‌ای است که اغلب مردم جامعه‌مان با پرونده جنایی آن آشنا بودند. من از منظر آسیب‌شناسانه به موضوع پرداخته‌ام. اعدام دختر جوانی حدود یکسال پیش رخ داد و قاتل پس از هفت سال که خانواده مقتول رضایت ندادند به چوبه‌دار سپرده شد.

وی افزود: در حال حاضر طرح اولیه و چارچوب این رمان را نوشته‌ام و تا چند ماه دیگر نوشتن آن را تمام می‌کنم. برای نوشتن این کتاب با اکثر افرادی که در این موضوع دست‌اندرکار بودند از قاضی و وکیل گرفته تا دیگران در تماس بودم.

این داستان‌نویس ادامه داد: آنچه برایم مهم است نحوه جنایت و صحنه جنایت است. این حادثه تأثیری روانی در جامعه ما داشت و تلاش می‌کنم این کتاب بازدارندگی برای وقوع این چنین جنایت‌هایی را ترویج کند. وقتی وارد فضای نوشتن این رمان شدم دریافتم که هر کدام از شخصیت‌های این رمان می‌توانند به تنهایی دستمایه نوشتن یک داستان جداگانه باشند.

رئیسی گفت: از دیگر سو نگاهی که به زن در جامعه ما می‌شود دلیل نوشتن این اثر شد. می‌خواهم از متن این ماجرا تعبیری خاص بیرون آید. به گمانم بعد از کتاب «قطار 57» این کتاب دشوارترین کاری است که مشغول نوشتنش هستم و دست‌کم برای خودم قابل تعمق است. باید قبول کرد که جامعه ما یک جامعه آسیب دیده است. عنوان رمانم «ریحان» است و حدود 400 صفحه می‌شود. می‌خواهم مردم با صحت و سقم ماجرا روبه‌رو شوند.

رئیسی گفت: در حال حاضر همچنین مشغول جمع‌آوری دو کتاب دیگر هستم. کتاب «قهرمان من» را بازنویسی می‌کنم . این اثر به عنوان یک کتاب جدید ارایه می‌شود. همچنین مشغول بازنویسی کتاب «تلخی» هستم که چند سال‌ها پیش قرار بود چاپ شود و منتشر نشد.

رئیسی، متولد 1339، داستان‌نویس و منتقد ادبیات داستانی است. موضوع اغلب آثار وی دفاع‌مقدس و انقلاب اسلامی است. از این نویسنده تا کنون آثاری مانند «نخل نی»، «قهرمان من»، «کبوتر و قلب سنگی» و «قطار 57» منتشر شده است.


ویدیو مرتبط :
رمان پلیسی جنایی مارلی