سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بهره‌برداری از خط ویژه فرودگاه در روزهای آینده/ ورود ۵۷ واگن قطار به مترو


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، هابیل درویشی در مراسم افتتاح ایستگاه میرزای شیرازی از خط 3 متروی تهران که صبح امروز با حضور شهردار تهران، معاونین شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر تهران برگزار شد با اشاره به اینکه مترو یک صنعت بعد از انقلاب است، اظهارداشت: امروزه متروی تهران از لحاظ کیفی بهتر از کشورهای اروپایی نباشد کمتر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون حدود 200 کیلومتر مترو داریم که عمده کار آن در دهه گذشته صورت گرفته است.

درویشی با اشاره به ویژگی‌های ایستگاه میرزای شیرازی خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی این ایستگاه بین خیابان شهید بهشتی، تقاطع میرزای شیرازی و بین ایستگاه‌های فاطمی و بهشتی است و طول سکوی ایستگاه 160 متر بوده و دارای 2 ورودی است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با تاکید بر اینکه با راه‌اندازی این ایستگاه از امروز بیش از 30 هزار سفر در این ایستگاه صورت خواهد گرفت، گفت: امیدواریم باقیمانده ایستگاه‌های خط 3 تا 3-2 ماه آینده به بهره‌برداری برسد و تا پایان ایستگاه‌های این خط روزانه یک میلیون سفر محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود همزمان با اسفندماه، تعداد سفرها در ایستگاه‌های مترو به 4 میلیون سفر برسد.

درویشی همچنین به راه‌اندازی خط ویژه فرودگاه خبرداد و گفت: به زودی این کار انجام خواهد گرفت ضمن اینکه این خط با قطارهای ویژه به بهره‌برداری می‌رسد و خط ویژه فرودگاه به 4 ترمینال خدمت خواهد داد و بیش از 70 هزار سفر با این خط انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مراحل کار خط ویژه فرودگاه به پایان رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر در حال نصب پله‌های برقی این ایستگاه هستیم و تا قبل از عید فرودگاه مهرآباد را به عنوان عیدی به شهروندان خواهیم داد.

درویشی همچنین به تامین 57 واگن قطار و اضافه شدن آن به واگن‌های قبلی خبر داد و گفت: این کار نیز در روزهای آینده عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه بیان داشت: 2 پروژه خط 6 و 7 مترو نیز در اولویت کاری شهرداری قرار دارد و امیدواریم خط 7 در سال 95 و خط 6 در سال 96 به بهره‌برداری برسد به طوریکه مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری بسیج شده‌اند تا این دو خط تا قبل از پایان مدیریت شهری در این دوره به بهره‌برداری برسند.

وی گفت: با اتمام این دو خط روزانه 9 میلیون سفر در ایستگاه‌های مترو انجام خواهد گرفت.

درویشی با تاکید بر اینکه 100 درصد کارها اعم از طراحی و برنامه‌ریزی و مطالعه ایستگاه‌های مترو توسط مهندسین داخلی انجام می‌گیرد، بیان داشت: در حال حاضر در تجهیزات ثابت بیش از 80 درصد بومی‌سازی و در تجهیزات متحرک بیش از 60 درصد بومی‌سازی شده است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/S4GAY


ویدیو مرتبط :
معرکه گیری در واگن قطار مترو