سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



پرفشاری‌خون و دیابت از مهم‌ترین علل نارسایی کلیه در کشور


پرفشاری‌خون و دیابت از مهم‌ترین علل نارسایی کلیه در کشورمهر/ دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی نفرولوژی و اورولوژی، عدم کنترل عارضه پرفشاری خون و دیابت را از مهم‌ترین علل نارسایی کلیه در کشور دانست.
دکتر آیدین لطفی‌آذر گفت: نارسایی مزمن کلیوی دسته‌ای از بیماری های کلیوی هستند که با تظاهرات کاهش عملکرد کلیوی خود را نشان می دهند.

وی، از علل مهم به وجود آورنده این بیماری را دیابت، پر فشاری خون، عفونت های کلیوی دانست و گفت: از دیگر علل مهم نارسایی کلیه می‌توان به سنگ‌های کلیوی، علل ارثی و بیماری‌های مادرزادی کلیه مثل بیماری پلی کیستیک کلیه اشاره کرد.

لطفی آذر افزود: طبق آمارهای به دست آمده حدود ۱۰ درصد جمعیت کشور با درجات مختلفی از نارسایی کلیوی در طول عمر خود روبرو می‌شوند و در نهایت حدود یک درصد بیمارانی که از بیماری کلیوی رنج می برند کاندید دیالیز یا پیوند کلیه خواهند گشت.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی نفرولوژی و اورولوژی ادامه داد: از راههای پیشگیری از این بیماری کنترل منظم فشار خون و قند خون، رعایت بهداشت فردی و درمان به موقع عفونت های ادراری، نوشیدن کافی آب و مایعات خصوصاً در فصول گرم سال و غربالگری به موقع در افرادی با سابقه خانوادگی بیماری کلیوی است که می توانند از عوارض و هزینه های سنگین این بیماری برای بیماران و نظام بهداشت و درمان کشور جلوگیری کنند.

لطفی‌آذر گفت: پیوند کلیه بهترین درمان برای بیمارانی است که از مراحل انتهایی نارسایی مزمن کلیوی رنج می‌برند.

وی افزود: عمل پیوند کلیه برای نخستین بار در منطقه در سال ۱۳۴۷ در ایران انجام شد و هم‌اکنون سالانه بیش از ۲۵۰۰ پیوند کلیه در سراسر کشور انجام می‌شود و بیش از ۳۵ مرکز پیوند کلیه در کشور در حال فعالیت هستند.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی نفرولوژی و اورولوژی خاطرنشان کرد: همچنین ایران به عنوان پیشگام این علم نوین در منطقه آسیای غربی و شمال آفریقا این افتخار را دارد که بیش از ۴۴۰ هزار پیوند کلیه را در کارنامه خود ثبت کرده است.

دومین کنگره بین‌المللی نفرولوژی و ارولوژی از ۱۱ تا ۱۴ مرداد ۹۵ در سالن همایش‌های برج میلاد تهران با شعار «تهران پایتخت پیوند کلیه منطقه» با محوریت پیوند کلیه، دیالیز و سرطان پروستات برگزار خواهد شد.






منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
علل ایجاد پرفشاری خون (مهم) دکتر ضیایی شبکه جهانی ولایت