سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نمایش هوایی چین وتایلند پیش از برگزاری رزمایش نظامی


به گزارش روز سه شنبه تارنمای شبکه خبری آسیا، مقامات تایلندی اظهارکردند: برگزاری این نمایش و رزمایش مشترک به معنی فاصله گرفتن از آمریکا نیست، هرچند روابط نظامی دو کشور از کودتای مه 2014 (اردیبهشت 93) کاهش یافته است.
دراین نمایش هوایی پنج هواپیمای نمایشی تایلندی وچینی در260کیلومتری شمال شرق بانکوک به اجرای حرکات نمایشی پرداختند.
اولین رزمایش مشترک دو کشورپنج شنبه و جمعه این هفته برگزار می شود و طرف چینی هدف از این رزمایش را افزایش اعتماد و دوستی متقابل اعلام کرده است.
به دنبال کودتای نظامی تایلند درماه مه 2014، نظامیان به گرم کردن روابط با چین گرایش یافتند و امریکا رزمایش های نظامی و آموزش نظامیان را کاهش داد.
توسعه نیروی دریایی و فروش زیردریایی به قیمت یک میلیارد دلار به تایلند و همچنین ایجاد ریل آهن از چین و از طریق لائوس به تایلند بخشی از همکاری های دو جانبه پکن و بانکوک است.
درسالجاری بیش از 7میلیون توریست چینی ازتایلند دیدار کردند که این رقم درسال گذشته چهارمیلیون و 630هزار نفر بود.
کارشناسان ازچرخش 180درجه ای تایلند به سمت چین پس از کودتای 2014 خبر می دهند اما در عین حال تایلندی ها از سردی روابط واشنگتن - بانکوک هراس دارند.
وراچون هاپاتایپاک جانشین سخنگوی دولت گفت: ما نمی خواهیم چین را در مقابل سیاست های آمریکا قرار دهیم و هر دو کشور دوست ما هستند و ما تمرینات با آمریکا را نیز ادامه می دهیم.
آساق**3077**1590

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نمایش هواپیماهای نظامی نیروی هوایی ارتش چین