آماده‌باش پاکستان در پی اعدام قاتل فرماندار پیشین ایالت پنجاب


پاکستان قاتل فرماندار پیشین ایالت پنجاب را اعدام کرد. این در حالی است که برخی از گروههای تندرو از قاتل این فرماندار به عنوان یک قهرمان حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالیکه صدها نفر از مردم و طرفداران در نزدیکی خانه "ممتاز قادری" قاتل فرماندار پیشین ایالت پنجاب تجمع کردند، مقامات پاکستان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند. هم چنین برخی از جاده‌های نزدیک به اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان برای جلوگیری از برگزاری هر گونه تجمع توسط تندروها بسته شده است.

قادری، بادیگارد سابق پلیس در سال 2011 "سلمان تاثیر" فرماندار لیبرال پنجاب را در اسلام‌آباد با 28 گلوله به قتل رساند.

وی در یک مرکز خرید در شهر اسلام‌آباد هنگامی که از اتومبیل پیاده می‌شد، هدف گلوله "مالک ممتاز حسین قادری" قرار گرفت و کشته شد.

فرماندارپیشین پنجاب چند روز پیش از ترور از قوانین پاکستان مبنی بر صدور حکم اعدام برای کسانی که به قوانین اسلام توهین می‌کنند، انتقاد کرده بود.

یک مقام پلیس محلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: قادری در زندانی در منطقه راولپندی بامداد امروز(دوشنبه) اعدام شد.

در حالیکه جسد قادری در خانه وی با حضور طرفدارانش به نمایش گذاشته شد، آمبولانس‌ها، نیروهای ضد شورش و خودروهای پلیس در اطراف این خانه مستقر شدند.

بردار قادری در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کرد: روز یکشنبه مسوولان زندان در گفت‌وگوی تلفنی به ما اعلام کردند که حال قادری خوب نیست، زمانیکه ما به آنجا رفتیم، گفتند که قرار است به زودی او را اعدام کنند.

به گزارش ایسنا، "سلمان تاثیر" از پرنفوذترین سیاستمداران پاکستان و عضو سرشناس حزب مردم، مهمترین حزب در دولت ائتلافی پاکستان بود. وی از متحدان نزدیک آصف علی زرداری، رئیس جمهور وقت این کشور محسوب می‌شد.

ممتاز قادری اتهام قتل را پذیرفته و گفته بود فرماندار پنجاب را به این دلیل کشت که از اصلاح قانون بحث انگیز مربوط به کفرگویی حمایت کرده بود.

ترور سلمان تاثیر، باعث تفرقه در جامعه پاکستان شد و کشته شدن وی بسیاری از پاکستانی‌ها را عزادار کرد اما بسیاری نیز از آن خشنود شدند و قادری را قهرمان خواندند.

سلمان تاثیر پیش از مرگ درخواست بخشودگی یک زن مسیحی را کرده بود که در ارتباط با کفرگویی و اهانت به حضرت محمد (ص) به مجازات مرگ محکوم شده بود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
حمله انتحاری به دفتر وزیر داخلی ایالت پنجاب در پاکستان