فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



«امبرتو اکو»، فیلسوف و نویسنده ایتالیایی درگذشت


به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، مرگ نویسنده رمان «نام گل سرخ» همسر «اکو» توسط رِناته رامگه، همسر وی تأیید شده است. امبرتو اکو طبق اخبار در منزل خود در شب 19 فوریه درگذشته است. آقای اکو در هنگام مرگ استاد بازنشسته دانشگاه بلونیا بود. وی سال 2008 از این سمت بازنشسته شده بود. «امبرتو اکو» در ایران با کتاب رمان پرفروش «نام گل سرخ» به شهرت رسید که این رمان در ایران توسط دو مترجم، ترجمه شده است نخست توسط شهرام طاهری و سپس رضا علی‌زاده. 

«اونگ فوکو»، «جزیره روز گذشته»، «بائودولینو»، «مشعل جادویی مکله لوانا»، «شماره صفر» و «گورستان پراگ» از جمله آثار این نویسنده ایتالیایی است. این نشانه‌شناس ایتالیایی آثاری چون اثر گشوده (1962)، نظریهٔ نشانه‌شناسی (1976)، نقش خواننده (1979)، نشانه‌شناسی و فلسفهٔ زبان (1984)،‌ حدود تأویل (1990) و ایمان یا بی‌ایمانی (1996) را به رشته تحریر درآورده است که عموماً به زبان فارسی ترجمه شده‌اند.

در هشتمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان که اخیراً در ایوان شمس برگزار شد، ترجمه اثر «سه قصه» وی که برای نوجوانان نگاشته شده بود، برنده داستان ترجمه شد. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سینما کلاسیک:نقد مسعود فراستی بر فیلم امبرتو دِ