ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



توجه به عفاف و حجاب در بین ورزشكاران مرد و زن ستودنی است


مسعود امیری چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از ورزشكاران و مربیان اعزامی به مسابقات المپیك و پاراالمپیك 2016 ریودوژانیرو برزیل افزود: عفاف و حجاب نه تنها مانعی برای ورزش و كسب موفقیت های ورزشی نیست بلكه سلامت و موفقیت های بسیار برای زنان و مردان ورزشكار در پی داشته است.
وی اظهار كرد: ورزش در خراسان رضوی نسبت به سایر استان ها شرایط متفاوت تری دارد كه بخشی از آن به خاطر وجود مضجع منور رضوی در این خطه است.
وی گفت: خراسان رضوی نخستین استانی است كه به تجلیل از ورزشكاران المپیكی و پاراالمپیكی توجه داشته و این اقدام ستودنی و عاملی برای ترغیب، تشویق و دلگرمی بیشتر ورزشكاران است.
استاندار خراسان رضوی هم در این مراسم با بیان اینكه سلامت، تندرستی و آمادگی جسم و روح برای حركت در مسیر رشد و تعالی ضرورتی اساسی است گفت: به تاكید رهبر معظم انقلاب، امر به ورزش امر به معروف است و دولت نیز در این راستا تلاش های گسترده و خوبی انجام داده است.
علیرضا رشیدیان ورزشكاران را سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی خواند و افزود: موفقیت های چشمگیر قهرمانان در عرصه های مختلف غرور ملی، تقویت وحدت و انسجام ملی را به دنبال دارد.
وی با اشاره به اثرت مطلوب فعالیت های ورزشی به ویژه ورزش های همگانی در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و سلامت جامعه اظهار كرد: تقویت همبستگی، افزایش مشاركت اجتماعی، تحكیم روابط و پیوندهای اجتماعی از دیگر پیامدهای مطلوب همگانی شدن ورزش است.
وی گفت: قهرمانان و نخبگان ورزشی كشور رسالت سنگینی بر عهده دارند چرا كه به عنوان الگویی برای جامعه و سرمشق نسل جوان هستند و این مهم برای ورزشكاران این استان به دلیل انتساب به حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ویژه است.
رشیدیان با تاكید بر لزوم برنامه ریزی در راستای ارتقای جایگاه ورزش استان در كشور افزود: تقویت فرهنگ ورزش همگانی زیربنای توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای محسوب می شود.
وی ادامه داد: به موازات توجه به ورزش های قهرمانی و پهلوانی، به منظور نهادینه كردن این فرهنگ در جامعه باید به ورزش به صورت علمی و تخصصی نیز توجه شود.
وی اظهار كرد: گرچه كسب رتبه و مدال های رنگین باعث افتخار و مسرت است ولی همین كه ورزشكاران ما تمام تلاش خود را برای كسب سهمیه و حضور در رقابت های قهرمانی جهان انجام می دهند قابل تقدیر است.
استاندار خراسان رضوی گفت: این استان دارای ظرفیت های بالقوه و جوانان علاقه مند و مستعد است كه باید با بهره گیری از آنان زمینه را برای بروز و ظهور توانمندی های استان در حوزه ورزش فراهم كنیم.
وی خواستار توجه ویژه به ورزش در مدارس، دانشگاه ها، ورزش كارگران، ورزش های حرفه ای، قهرمانی و پهلوانی شد.
وی برحمایت جدی از ورزش بانوان در استان تاكید كرد و افزود: باید زمینه تقویت و توسعه ورزش برای تمام قشرها به ویژه بانوان فراهم شود.
رشیدیان استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش های غیر دولتی و خصوصی در ورزش را مهمترین راهكار برای توسعه و تقویت زیر ساخت های ورزشی دانست.
وی به روز بودن ورزشكاران و مربیان و اطلاع كامل آنان از آخرین قوانین و مقررات را ضروری خواند و بر توجه به این مهم تاكید كرد.
وی با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 اظهار كرد: باید از ورزش و برگزاری مسابقات ورزشی در این سال به عنوان ابزاری برای تقویت اخوت و برادری استفاده كرد.
استاندار خراسان رضوی گفت: به مدد رهبری های مقام معظم رهبری ، مدیریت رئیس جمهوری و تلاش های سرداران عرصه دیپلماسی و همراهی مردم، برجام به فرجام رسید و پافشاری مردم برای دستیابی به حقوق حقه خود به ثمر نشست و پوشالی بودن ادعاهای كشورهای غربی و استكبار جهانی به دنیا ثابت شد.
وی افزود: موج ایران هراسی كه در دنیا شكل گرفته بود با شرایط پسا برجام و تردد شخصیت های مختلف جهانی از بین رفت و شكسته شد كه باید از این فرصت برای ارائه چهره رحمانی اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی استفاده كنیم و یكی از آن عرصه ها ورزش است.
مدیر كل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تاكنون اعزام دو ورزشكار از این استان به المپیك 2016 قطعی شده و امیدوارم چهار سهمیه دیگر را نیز كسب كنیم.
علی صبوریان افزود: در ورزش پاراالمپیكی هم شش ورزشكار و دو مربی از این استان اعزام می شوند كه نسبت به مسابقات 2012 لندن این سهمیه تغییری نكرده است.
وی با اشاره به نقش خانواده ها در موفقیت ورزشكاران و كسب رتبه در این رقابت ها اظهار كرد: خانواده ها باید به این امر و تقویت روحیه ورزشكاران خود بكوشند.
در این مراسم از دو داور و چهار ورزشكار اعزامی به المپیك و چهار ورزشكار پاراالمپیك قدردانی شد.
1906 //6060/ 6053

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
قابل توجه بی حجاب ها - سخنان زن مسلمان آلمانی