سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پاکستان باز هم دست به آزمایش موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای زد


این موشک جدید، از سری موشک های بالستیک 'شاهین' ساخت پاکستان است و 'شاهین یک-A' نام گذاری شده است و پرتاب آزمایشی آن در دریای عرب در آبهای جنوبی پاکستان انجام شد.
براساس بیانیه ارتش پاکستان، موشک 'شاهین یک-A' از سیستم بسیار پیچیده ای برخوردار است و بدلیل برخودار بودن از سیستم هدایت کننده، از دقت بالایی در هدف گیری برخوردار است.
ارتش پاکستان روز جمعه گذشته نیز یک موشک بالستیک به نام 'شاهین 3' را با حداکثر برد دو هزار و 750 کیلومتر و با قابلیت حمل کلاهک هسته ای با موفقیت آزمایش کرد.
شاهین 3 دور برد ترین موشک بالستیک پاکستان محسوب می شود.
موشک بالستیک شاهین 3 درواقع برای نخستین بار در اسفندماه سال گذشته با موفقیت آزمایش شده بود و آزمایش جدید این موشک، با هدف ارزیابی تجهیزات وبرنامه های جدید نصب شده بر روی این موشک با هدف ارتقای توانمندی آن صورت گرفت که براساس بیانیه ارتش پاکستان، کاملا موفقیت آمیز بوده است.
سایت اطلاع رسانی ارتش پاکستان با اعلام این خبر نوشت: هدف از انجام این آزمایش موشکی موفقیت آمیز، ارزیابی عملکرد نمونه ارتقا یافته سری موشک های بالستیک شاهین 3 وحصول اطمینان از عملکرد حداکثری پارامترهای فنی این موشک است.
محمد نوازشریف وممنون حسین نخست وزیر و رییس جمهوری پاکستان نیزاین آزمایش موشکی موفقیت آمیز را به ارتش این کشور تبریک گفتند.
پاکستان جزو کشورهای صاحب سلاح هسته ای است.
پاکستان دارای چند سری از موشک های دارای قابلیت حمل کلاهک های هسته ای ازجمله موشک های بالستیک و کروز است.
ارتش پاکستان درتلاش برای افزایش توان نظامی ودفاعی خود است و همواره می کوشد تا در زمینه توانایی های موشکی و نظامی، از همسایه قدرتمند خود هند، عقب نماند.
آساق*272**1723

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آزمایش موشک بالستیک آمریکایی با قابلیت حمل کلاهک اتمی