سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پایان گروگان‌گیری در مالی با 17 کشته


مقام های امنیتی کشور مالی شامگاه جمعه از پایان گروگان گیری در یک هتل واقع در پایتخت این کشور خبر دادند.

شهرخبر: آمادو سانگو از مقام های امنیتی مالی به تلویزیون بی اف ام فرانسه گفت که گروگانگیری پایان یافته است. 

سالف ترائوره وزیر امنیت داخلی مالی نیز در تلویزیون دولتی این کشور از پایان گروگان گیری و کشته شدن دو مهاجم مسلح خبر داد؛ وی همچنین اعلام کرد که نیروهای امنیتی76 گروگان را آزاد کرده اند. 

خبر مربوط به پایان ماجرای گروگانگیری درحالی منتشر می شود که یکی از صلحبانان سازمان ملل در مالی اعلام کرد که 12جسد در زیر زمین و 15جسد دیگر در طبقه دوم هتل مشاهده کرده است. 

این صلحبان که خواست نامش فاش نشود، اضافه کرد که نیروهای سازمان ملل به همراه مقام ها و نیروهای امنیتی مالی در حال تجسس و بررسی در طبقات هتل هستند. 

هتل رادیسون در شهر باماکو(پایتخت مالی) امروز(جمعه) صبح هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت. مهاجمان حدود 170 نفر را در این هتل گروگان گرفتند. 

پیشتر شمار قربانیان این حمله 18 نفرعنوان شده بود. 

بر اساس گزارش رویترز، یک تبعه بلژیکی نیز در میان کشته شدگان است. 

در جریان این حمله، برخی گروگان ها توسط مهاجمان آزاد شده و عده ای دیگر نیز توسط نیروهای امنیتی نجات یافته یا موفق به فرار شدند. پنج تبعه ترکیه نیز در زمره نجات یافتگان هستند. 

یکی از گروگان های این حادثه گفته است که مهاجمان به زبان انگلیسی صحبت می کردند. 

فرانسه نیز از نجات 12 نفر از کارکنان هواپیمایی ایر فرانس خبر داد. 

در خصوص تعداد مهاجمان نیز آمار ضد و نقیضی ارائه شده است. شرکت ریزیدور گروپ که اداره هتل مذکور را بر عهده دارد شمار آن ها را 2 نفر و یک مقام امنیتی مهاجمان را 10 نفر ذکر کرده است. 

گروهی افراط گرا موسوم به المرابطون مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است. این گروه در ماه آگوست (مرداد / شهریور) نیز طی حمله ای به یک هتل در شهر سواره در600 کیلومتری شمال باماکو 17 نفر از جمله پنج کارمند سازمان ملل را کشت. 

مختار بلمختار یکی از سرکردگان این گروه عامل حمله وسیع سال 2013 به یک میدان گازی در الجزایر شناخته شد. 

444/444

 


ویدیو مرتبط :
گروگان گیری در هتلی در مالی 27 کشته بر جای گذاشت