کاهش مستشاران ایرانی سپاه در سوریه؟


خبرگزاری میزان: خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در گزارشی به نقل از «مقام‌های نظامی آمریکایی و غربی» مدعی شده که ایران در حال «خارج کردن» نیروهای نظامی خود از مناطق نبرد در سوریه است.

رسانه های امنیتی آمریکایی وارد گود جنگ روانی با ایران شدند

این رسانه که به عنوان یکی از بازوهای رسانه ای کاخ سفید در بین اهالی رسانه مشهور است در ادامه گزارش خود به نقل از مقام‌های نظامی آمریکایی و اروپایی که به نام آن‌ها اشاره‌ای نکرده مدعی شده که  در ماه های گذشته شاهد خروج تعداد «قابل توجهی» از نیروهای سپاه پاسداران از مناطق عملیاتی سوریه بوده ایم!

خیال پردازی بلومبرگ!

این رسانه وابسته به ارگان اطلاعاتی امنیتی آمریکا در ادامه گزارش متوهمانه اش علت خروج نیروهای ایرانی را "کشته(!) و زخمی شدن تعدادی از نیروهای نظامی ارشد سپاه در جریان عملیات بازپس‌گیری استان ادلب در سوریه از نیروهای داعش عنوان کرده است".

اعلام خبر ذوق زدگی اوباما از خروج نیروهای ایرانی از سوریه توسط رسانه امنیتی آمریکا

بلومبرگ در ادامه این گزارش خود از خوشحالی باراک اوباما از موضوع خروج نیروهای مستشاری ایرانی از سوریه خبر داده است.

واکنش یک مقام آگاه در سپاه به شایعه کاهش مستشاران ایرانی در سوریه

در همین زمینه یک منبع آگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری میزان به خبرسازی های صورت گرفته از جانب رسانه های غربی واکنش نشان داد و تولید و انتشار اینگونه خبرها را به مثابه جنگ روانی علیه جبهه مقاومت دانست.

بازی با آمار و ارقام در راستای جنگ روانی

این منبع آگاه تصریح کرد: حضور مستشاری نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بیش از آنکه تابع کمیت باشد تابع کیفیت است و بازی با آمار و ارقام در این زمینه در قالب همان پروژه جنگ روانی تعریف می شود.

خوش خدمتی رسانه های غربی به نیروهای تکفیری

وی اینگونه خبرسازی ها و فضاسازی های رسانه های غربی را در راستای حمایت از تروریست های تکفیری و معارضان دولت قانونی سوریه دانست و بیان داشت: در چند هفته گذشته نیز رسانه های صهیونیستی و غربی به طور ناشیانه ای شایعه شهادت سرلشکر سلیمانی را با هدف تضعیف روحیه رزمندگان جبهه مقاومت، مطرح کردند که کذب بودن آن به اثبات رسید؛ بنابراین خبرسازی اخیر رسانه های غربی مبنی بر کاهش تعداد مستشاران ایرانی در خاک سوریه به واسطه افزایش تلفات نیز در راستای همان جنگ روانی و فضاسازی رسانه ای تعریف می شود.

مستشاران ایران به اقدامات خود برای مبارزه با تروریسم بدون وقفه ادامه می دهند

حسین امیرعبداللهیان در گفتگویی با اشاره به مطالب کذب برخی رسانه های غربی مبنی بر وجود اختلاف میان تهران و مسکو در مورد سوریه، اظهار داشت: هیچ اختلافی بین ایران و روسیه در مورد سوریه وجود ندارد و دو کشور با جدیت به ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم کمک می کنند.

وی افزود: اقدامات مسکو در مبارزه علیه تروریسم در سوریه و در هماهنگی با حکومت دمشق انجام می شود و مثبت ارزیابی می گردد.

میزان حضور سپاه در سوریه تغییر نکرده است/ عملیات آزادسازی تا نتیجه نهایی ادامه می‌یابد

پیش تر هم سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه ، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا طی چند روز اخیر حضور نیروهای سپاه در سوریه کاهش یا افزایش یافته است، گفت: حضور سپاه در سوریه تغییر خاصی نکرده است.

وی با اشاره به عملیات آزادسازی حلب اظهار داشت: این عملیات تا الان موفق بوده و انشاءالله ادامه پیدا خواهد کرد و موفقیت‌های بعدی هم به دست می‌آید.

جانشین فرمانده کل سپاه در خصوص هدف از این عملیات گفت: هدف اصلی آزاد کردن ملت سوریه از چنگال تروریست‌هاست و این به هر شکل ادامه پیدا می‌کند تا به نتیجه درستی برسد.


ویدیو مرتبط :
دلیل افزایش شهدای مدافع حرم و مستشاران ایرانی؟