راه‌اندازی بنیاد غدیر در ۲۴ شهرستان و منطقه لرستان


مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از راه‌اندازی بنیاد غدیر در ۲۴ شهرستان و منطقه استان با محوریت دستگاه آموزش‌ و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، «گودرز کریمی‎فر» در هفتمین همایش ملی سیره علوی در خرم‌آباد گفت: مسابقات حفظ و شرح خطبه غدیر در بین ۲۸ هزار فرهنگی لرستان برگزار شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی بنیاد غدیر در 24 شهرستان و منطقه لرستان با محوریت دستگاه آموزش‌وپرورش، ادامه داد: تشکیل شورای غدیر استان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و روسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی جهت اجرای همایش سالانه سیره علوی، مکاتبه با دانشگاه‌ها و پیرامون حضور روحانیون، محققان و اساتید با رویکرد پاسداشت حریم ولایت و امامت تجلیل از خادمان برتر غدیر در شهرستان‌ها و مناطق از اقدامات بنیاد غدیر لرستان است.

وی افزود: اعزام 500 روحانی به کانون‌های مساجد و مراکز فرهنگی، توزیع بیش از 8000 لوح فشرده نماهنگ دهه امامت و ولایت، برگزاری مسابقات ورزشی در 2800 آموزشگاه استان با محوریت بنیاد غدیر و تهیه و توزیع و تراکت و جزوات و بنرهای مرتبط با اعیاد بزرگ اسلامی غدیر و قربان انجام‌ شده است.

دبیر بنیاد غدیر در لرستان گفت: برگزاری هفت همایش سیره علوی در با محوریت شعار سال در لرستان، انتشار ویژه‌نامه‌های متناسب با ایام دهه امامت و ولایت، تشکیل جلسه در خصوص تعیین برنامه‌های دهه امامت ولایت، برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره فرهنگی با عناوین وبلاگ‌نویسی، شعر، داستان و پوستر و کتاب‌خوانی تحت عنوان صدای ولایت و امامت نیز از اقدامات بنیاد غدیر بوده است.

وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، عبادی هم‌زمان با دهه امامت و ولایت با مشارکت دستگاه‌ها و ادارات استانی انجام شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری با موضوع غدیر در آموزشگاه‌های استان، تشکیل جلسات پرسش و پاسخ دینی دانش‌آموزی با موضوع فضائل امیرالمومنین(ع) و پاسخ به شبهات در همه مقاطع تحصیلی مختلف توسط مبلغان دینی در 3900 آموزشگاه نیز از اقدامات بنیاد لرستان است.

کریمی‌فر با اشاره به این‌که مسابقات حفظ و شرح خطبه غدیر در بین 28 هزار فرهنگی لرستانی برگزار شده است، عنوان کرد: برگزاری جلسات دانش‌آموزی تریبون آزاد و معرفی فضائل امیرالمومنین علی(ع) در 1800 آموزشگاه، برگزاری نمایشگاه غدیر در همه مصلاها و دستگاه‌ها، تجهیز کتابخانه‌های عمومی با اهدا کتاب با موضوعات ولایت و غدیر و برگزاری کارگاه غدیر شناسی در 16 شهرستان و منطقه انجام شده است.

وی گفت: اهدا کتب، نشریات و پوسترهایی در ارتباط با غدیر در بین 700 آموزشگاه و تعدادی از مساجد در استان، برگزاری مسابقه پیامکی با موضوع توصیف امام علی(ع) با محوریت «کعبه و اعتکاف» در هشت شهرستان و چهار منطقه استان و کتابت خطبه غدیر توسط دانش‌آموزان هنرمند لرستانی از دیگر فعالیت‌های بنیاد غدیر لرستان است.

کریمی‌فر با بیان این‌که همایش غدیر در مصلاهای استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره امام علی(ع) شناسی، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی و تجلیل از شهدای دهه امامت و ولایت و شهدایی با نام «علی(ع)» خلاصه‌ای از فعالیت‌های بنیاد غدیر لرستان بود.

یادآور می‌شود، هفتمین همایش ملی سیره علوی با رویکرد شعار سال همدلی و همزبانی در سیره علوی از صبح امروز پنج‌شنبه، 26 آذرماه به میزبانی دانشگاه پیام‌نور لرستان در محل تالار شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد در دو نوبت صبح و عصر در حال برگزاری است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
عشایر منطقه کیگوران لرستان(1روز به یادماندنی)