ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



محمد بنا در اندیشه قهرمانی آسیا


محمد بنا در اندیشه قهرمانی آسیاایرنا/ سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان گفت: قهرمانی در آسیا برای ما مهم است چرا که تیم ملی کشتی فرنگی ضمن داشتن سابقه قهرمانی جهان و المپیک، سال گذشته نیز قهرمان آسیا شده بود.
«محمد بنا» افزود: من هیچگاه در رقابت های قهرمانی آسیا تیم اصلی را با خود نبرده ام، چرا که در کنار نفرات با تجربه، فرنگی کاران خوب، جوان و کارآمدی داریم که بتوانیم در آسیا مدعی قهرمانی باشیم.
وی همچنین در خصوص وضعیت ملی پوشان گفت: در حال برگزاری مرحله هشتم اردوی آمادگی هستیم و روند آماده سازی کشتی گیری بسیار مطلوب پیش می رود، به عنوان نمونه «بشیر باباجان زاده» برگشت خیلی خوبی به میادین داشته، حمید سوریان شرایطش روز به روز بهتر می شود و سایر نفرات تیم ملی مانند امید نوروزی نیز روند رو به رشدی دارند.
بنا ادامه داد: ملی پوشان با انگیزه در اردوهای تیم ملی تمرین می کنند و برنامه های کادر فنی را اجرا می کنند و در این مدت فشار زیادی را متحمل شدند.
وی در خصوص وضعیت اردوهای تیم ملی گفت: در گفت و گوی هفته گذشته با نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان وی قول داد تا شرایط و امکانات فوق العاده ای را برای ورزش های المپیکی اختصاص دهند.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ادامه داد: اگر گلایه ای می کنیم به معنی این نیست که از پاسخگو بودن به مردم، می ترسیم؛ چرا که ما سر قولی که به مردم داده ایم، هستیم و ملی پوشان کشتی فرنگی با تمام وجودشان تمرین می کنند و چیزی عوض نشده است.
وی در پاسخ به این سئوال که توقع از کشتی به خصوص کشتی فرنگی در المپیک بسیار زیاد است، تصریح کرد: در کنار کشتی نباید از تکواندو و وزنه برداری غافل شویم. در نظرسنجی که در خصوص شانس کشورها در کسب مدال گذاشته بودند، امید اول ایران برای کسب مدال طلا در المپیک 2016 ریو را تکواندو اعلام کرده اند و برای کشتی فرنگی هم شانس مدال نقره قائل نبودند و برنز گذاشتند.
بنا افزود: ورزش ایران در تکواندو، کشتی آزاد و فرنگی و وزنه برداری شانس مدال دارد.
وی گفت: چند بانوی ورزشکار دیگر چون الهه احمدی و نجمه خدمتی در تیراندازی و زهرا نعمتی در رشته تیراندازی با کمان داریم که دارای رنکینگ جهانی هستند و شانس مدال آوری بالایی در المپیک دارند.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت: با سه مدالی که در کشتی فرنگی در المپیک لندن کسب کرد، توقع مردم زیاد شده است و سعی می کنیم در کنار کشتی آزاد شرایطی را فراهم کنیم که در مجموع نتایج خوب و شیرینی را که موجب خوشحالی مردم شود، رقم بزنیم.
وی همچنین در خصوص حضور یوسف قادریان از وزن 80 به 85 کیلوگرم و ترافیک کشتی گیران عنوان دار در این وزن گفت: در این وزن با ترافیک کشتی گیران خوب مواجه هستیم و حتی چهار نفر از کشتی گیران از جمله سامان عزیزی و حسین نوری به دلیل باخت هایی که از آنها توقع نداشتم، در بیرون از اردو هستند و اکنون با توجه به حضور مجتبی کریم فر، حبیب الله اخلاقی، داود عابدین زاده، یوسف قادریان و رسولی در این وزن وضعیت خیلی خوبی داریم و حتی امید به کسب مدال داریم.
بنا گفت: هدف خوشحال کردن مردم است و امیدوارم با نتایجی که در المپیک می گیریم یکبار دیگر شور و شعف را در مردم به وجود آوریم و مانند همیشه از مردم می خواهیم که همه ملی پوشان را در راه سختی که پیش رو دارند دعا کنند.
رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از سال ۱۹۸۳ آغاز شده است و در ۲۵ دوره گذشته ایران ۹ مرتبه در سال های ۱۹۸۳ (تهران)، ۲۰۰۱ (اولان باتور مغولستان)، ۲۰۰۳ (دهلی نو هند)، ۲۰۰۷ (بیشکک قرقیزستان)، ۲۰۰۸ (جی جو کره جنوبی)، ۲۰۰۹ (پاتایا تایلند)، ۲۰۱۱ (تاشکند ازبکستان)، ۲۰۱۲ (گومی کره جنوبی) و ۲۰۱۵ (دوحه قطر) عنوان قهرمانی را کسب کرده بود.
تیم ایران در سال های ۱۹۸۷ (بمبئی هند)، ۱۹۹۱ (تهران)، ۱۹۹۲ (تهران)، ۱۹۹۳ (هیروشیما ژاپن) و ۲۰۰۰ (سئول کره جنوبی) و ۲۰۱۳ (دهلی نو)شش مرتبه نایب قهرمان و در سالهای ۱۹۸۹ (اورائی ایبارکی ژاپن)، ۱۹۹۵ (فیلیپین)، ۱۹۹۷ (تهران)، ۲۰۰۶ (آلماتی)، ۲۰۱۳(دهلی نو) و ۲۰۱۴ (آستانه قزاقستان) ۵ مرتبه در جایگاه سوم قرار گرفت.
رقابت های کشتی قهرمانی سال 2016 بزرگسالان آسیا روزهای 28 بهمن تا 2 اسفندماه در شهر بانکوک تایلند برگزار می شود.
همچنین حمید سوریان، امید نوروزی و بشیر باباجان زاده نیز اواخر اسفند ماه امسال برای کسب سه سهمیه المپیک کشتی فرنگی در وزن های 59، 66 و 130 کیلوگرم عازم قزاقستان می شوند.
**اسامی نفرات اعزامی به رقابت های قهرمانی آسیا از این قرار است:
59 کیلوگرم: سامان عبدولی
66 کیلوگرم: مهدی زیدوند
71 کیلوگرم: افشین بیابانگرد
75 کیلوگرم: پیام بویری
80 کیلوگرم: رامین طاهری
85 کیلوگرم: یوسف قادریان
98 کیلوگرم: مهدی علیاری
130 کیلوگرم: امیرقاسمی منجزی
همراهان: محمد بنا (سرمربی)، ایرج اسفندیاری فر، رسول جزینی، حمید رضا اسماعیل نژاد، بهروز حضرتی پور، فرشاد علیزاده (مربیان)، بشیر معمارزاده (مربی بدنساز)، حسین غلام زاده (ماساژور)، حسام الدین جعفری (سرپرست).

کانال تلگرامی «کانال ورزش» را دنبال کنید telegram.me/canalevarzesh

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
مبارزه محمد خانی و فیلیپین (نونهالان قهرمانی آسیا)