ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



ستاره‌های ایرانی نزدیک درهای خروجی فوتبال قطر/ بهشت، جهنم شد!


به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهشت، حیاط خلوت، جایی برای استراحت بیشتر، جایی برای پول بیشتر و تمام موضوعاتی که در خصوص حضور بازیکنان ایرانی در فوتبال کشورهای حوزه خلیج فارس می‌شد، را باید فراموش کرد. زمانی فوتبال باشگاهی ایران در آسیا جزو برترین‌ها بود و خیلی‌ها حضور بازیکنان ایرانی در کشورهای حوزه خلیج فارس را حرکتی رو به عقب می‌دانستند، اما اکنون شرایط تغییر کرده است. جدا از لیگ ژاپن و کره‌جنوبی که فاصله زیادی با دیگر لیگ‌های باشگاهی آسیا گرفته‌اند، لیگ کشورهای چین، قطر و حتی امارات پیشرفت زیادی کرده و فوتبال باشگاهی ایران روندی نزولی یا حرکتی بسیار کُند داشته است.

در سال‌های اخیر که بازیکنان ایرانی از حضور در لیگ امارات به دلیل نام جعلی این لیگ منع شدند، حیاط خلوت آنها فوتبال قطر شد. فوتبالی که پیش از این ستاره‌های فوتبال ایران مانند علی کریمی و فرهاد مجیدی را در خود جای داده بود. بازیکنان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان و ستاره‌های سرخابی در فوتبال قطر هم ستاره بودند و قطری‌ها مانور زیادی روی این بازیکنان داشتند، اما حالا...

حالا نه تنها فوتبال قطر و لیگ سایر کشورهای حوزه خلیج فارس برای فوتبالیست‌های ایرانی بهشت نیست، بلکه تبدیل به جهنم شده است؛ جهنمی که هر روز خبر یا اتفاقی منفی برای بازیکنان ایرانی به همراه دارد و این مسئله شاید به نوعی زیر سؤال رفتن اعتبار فوتبال ایران و فوتبالیست‌های ایرانی باشد. در این فصل از رقابت‌های لیگ فوتبال قطر شاهد حضور بازیکنان ایرانی زیادی هستیم. آندرانیک تیموریان (ام‌صلال)، اشکان دژاگه (العربی)، مجتبی جباری و پژمان منتظری (الاهلی)، محمد نوری (مسیمیر)، مسعود شجاعی (الغرافه) و حتی مهرداد پولادی (الشحانیه در لیگ دسته اول) بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ قطر هستند. بازیکنانی که یا خودشان یا تیم‌های‌شان شرایط خوبی ندارند و اخبار فوتبال قطر در خصوص ایرانی‌ها، چندان مثبت نیست.

مسیمیر با محمد نوری در حال سقوط به لیگ دسته اول است، مهرداد پولادی که در جام جهانی بازیکن اصلی تیم ملی بود در لیگ دسته اول حضور دارد، اشکان دژاگه، آندرانیک تیموریان و مسعود شجاعی که از مهره‌های کلیدی تیم ملی هستند، شنیده شده در لیست فروش تیم‌های‌شان قرار دارند و پژمان منتظری و مجتبی جباری هم در این فصل از رقابت‌ها با الاهلی شرایط خوبی نداشتند. به این بازیکنان سیدجلال حسینی را هم اضافه کنید که ابتدای این فصل خواهانی در قطر نداشت و دوباره به فوتبال ایران بازگشت؛ بازگشتی که البته اُفت کیفیت این بازیکن را به همراه داشت.

مطمئناً وقتی که قطری‌ها پای بازیکنانی مانند رائول گونزالس، ژاوی هرناندز و دیگر ستاره‌های فوتبال جهان را به فوتبال کشورشان باز می‌کنند، مشخصاً به دنبال بالا بردن کیفیت لیگ‌شان هستند. پس با این شرایط بازیکنان ایرانی نمی‌توانند برای استراحت کردن به قطر بروند یا به نوعی فوتبال این کشور را برای خود بهشت بدانند. بازگشت بازیکنان ایرانی از فوتبال قطر و قرار گرفتن نام‌شان در لیست فروش باشگاه‌ها از وضعیت بد فوتبالیست‌های ایرانی خبر می‌دهد و حالا باید لیگ قطر را برای فوتبالیست‌های ایرانی بهشتی دانست که تبدیل به جهنم شده است.

حالا نه تنها فوتبال ایران نمی‌تواند بازیکنی را به اروپا ترانسفر کند و شاهد خشک شدن ریشه این اتفاق هستیم، می‌بینیم که فوتبالیست‌های ایرانی دیگر در فوتبال قطر هم خواهان ندارند و این مشکل در حال حاضر گریبان فوتبال ایران را گرفته است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
ستاره های فوتبال ایران در قطر