گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



جهان نما/ درهاي نمايشگاه «اکسپو ميلان» بسته شد


ايسنا/ اکسپوي 2015 ميلان پس از 6 ماه برگزاري و بازديد 20 ميليون نفري، ساعاتي پيش چراغ‌هاي خود را خاموش کرد.
روز 31 اکتبر 2015 (9 آبان 1394) از ساعت 17 به وقت ميلان، درهاي ورودي اين نمايشگاه جامع جهاني که از يکم آوريل 2015 (11 ارديبهشت 1394) کارش را آغاز کرده بود، به روي بازديدکنندگان بسته شد؛ تا براي برگزاري مراسم اختتاميه در سالن روباز سايت اکسپو آماده شود.
مراسم اختتاميه‌ي اکسپو 2015 ميلان با تاريک شدن هوا، با حضور مقامات عالي‌رتبه، دست‌اندرکاران پاويون‌هاي کشورهاي مختلف و جمع زيادي از بازديدکنندگان، آغاز شد. در اين مراسم باشکوه که با برنامه‌هاي هنري مختلفي همراه بود، سرجيو ماتارلا - رييس جمهوري ايتاليا - نيز به سخنراني پرداخت. همچنين با حضور شهردار ميلان، جمعي از ديگر مقام‌هاي رسمي ازجمله وزير کشاورزي ايتاليا و دبير کل سازمان جهاني BIE ، پرچم برگزاري اکسپو آينده به نمايندگان دولت امارات متحده‌ي عربي (ميزبان اکسپو 2020) تحويل داده شد.

اکسپوي 2015 ميلان، با موضوع "غذا و تغذيه‌ي زمين"، با حضور بيش از 140 کشور جهان در فضايي به وسعت 1.1 ميليون متر مربع (110 هکتار) پذيراي بازديدکنندگاني از کشور ايتاليا و ديگر کشورهاي جهان بود. از قبل پيش‌بيني شده بود که تعداد بازديدکنندگان اين رويداد بزرگ جهاني در طول 6 ماه، از مرز 20 ميليون نفر بگذرد.
اين رويداد جهاني از آن نظر اهميت دارد که در بيش از 150 سال گذشته، محل عرضه‌ي مهمترين دستاوردهاي جديد بشري بوده است. هر روز ايام برگزاري اکسپو به‌عنوان روز ملي يکي از کشورهاي شرکت‌کننده نامگذاري شده و مراسمي مخصوص با حضور مقامات سياسي عاليرتبه‌ي کشورهاي مختلف در جريان اين نمايشگاه برگزار مي‌شود. از اکسپو به‌عنوان المپيک فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي ياد مي‌کنند.

پاويون جمهوري اسلامي ايران نيز در اکسپوي ميلان در طول شش ماه گذشته، بيش از هرچيز، با برنامه‌هاي فرهنگي و هنري آن که بيشتر به موسيقي و نمايش‌هاي ملي و محلي مي‌پرداخت، مورد استقبال و توجه مخاطبان و همچنين رسانه‌هاي مهم ايتاليايي قرار گرفت.
مراسم اختتاميه‌ي اکسپو 2015 ميلان دقايقي مانده به ساعت 22 به وقت تهران، با نورافشاني باشکوهي برگزار شد. اين در حالي بود که تعداد قابل توجهي از بازديدکنندگان هم در اطراف سازه‌ي موسوم به درخت زندگي، شاهد نوراشاني الکترونيک آن بودند.
همچنين در روز پاياني اکسپو ميلان، پيام رييس پارلمان اروپا - مارتين شولتز - مبني بر تشکر از کساني که نمايشگاه ميلان 2015 را به يک رويداد موفق تبديل کردند، منتشر شد.
در پيام او آمده بود، از نظر من برگزاري اين نمايشگاه يک موفقيت بود؛ خصوصا به دليل آن‌که سند ميلان برنامه‌هاي سياسي را در دوره‌اي که مجموعه‌اي ازجاه‌طلبي‌هاي جديد در ايجاد حق دسترسي به غذا براي نسل‌هاي آينده مشهود است، تحت تاثير قرار مي‌دهد.


ویدیو مرتبط :
جهان نما تی وی