گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



افتتاح موزه محلی شهرستان سرباز


موزه محلی شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان؛ رییس میراث فرهنگی شهرستان سرباز گفت: در دهمین روز از ایام مبارک دهه فجر موزه محلی این شهرستان با هدف معرفی و نمایش آثار تاریخی و جذابیت های گردشگری و فرهنگی جنوب استان در ساختمان قدیمی پست در شهر کلات شهرستان سرباز با حضور فرماندار، مدیران محلی، مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی استان و جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان سرباز افتتاح شد.

عدنان حسینی ادامه داد: با اشاره به اینکه این بنای تاریخی با 100 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی مرمت و بعنوان موزه محلی احیا شده گفت: در موزه سرباز تعداد 40 شی تاریخی مربوط به دوره های پیش از میلاد کشف شده از محوطه های باستانی جنوب استان، آثار صنایع دستی و اشیا مردم شناسی، تصاویری از جاذبه های دیدنی و گردشگری این دیار با قابلیت های منحصر به فرد و همچنین آثار اهدایی مردمان فرهنگ مدار سرباز مورد بازدید علاقمندان قرار گرفته است.

امید است این اثر ماندگار در جوار قلعه سرباز بتواند گوشه ای از مظاهر هویت، فرهنگ و تاریخ کهن و پرافتخار مردمان این خطه را به زیبایی بر همگان آشکار سازد.

خبرگزاری دنیای سفر


ویدیو مرتبط :
افتتاح بیمارستان 32 تختخوابی در شهرستان سرباز