علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



اجرای اولین نمایش خیابانی برای روستاهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محسین سلیمانی روبهانی مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران گفت: برگزاری نمایشگاه سیار و تئاتر خیابانی در 44 روستای حوضه آبریز دریاچه ارومیه به منظور آشنایی کشاورزان با فناوری های کشاورزی پایدار اجرا می شود.
وی از این ابتکار عمل به عنوان یکی از ابزارهای کارآمد در الگوسازی مشارکت جوامع محلی در فرایند احیای دریاچه ارومیه یاد کرد.
سلیمانی روزبهانی گفت: طی سال های گذشته دفتر طرح حفاظت از تالاب های ایران در قالب پروژه 'همکاری در احیاء دریاچه ارومیه از طریق مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی' تلاش کرده با استفاده از پتانسیل و ظرفیت های جوامع محلی در راستای احیای دریاچه ارومیه، الگو سازی کند.
وی افزود: در همین راستا بر اساس تفاهم نامه ای بین دفتر حفاظت تالاب ها، سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و غربی و سازمان نظام مهندسی مقرر شد در 44 روستای استان های آذربایجان شرقی و غربی، نمایشگاه سیار و تئاتر خیابانی اجرا شود.
سلیمانی گفت: با استفاده از این ابزار فضای مناسبی برای آشنایی و مشارکت کشاورزان در به کارگیری فناوری های مرتبط با استقرار کشاورزی پایدار و همراهی در فرایند احیاء دریاچه ارومیه فراهم می شود.
وی افزود: در این برنامه، نمایشگاهی شامل ماکت هایی از فناوری های کشاورزی پایدار، ادوات کشاورزی و نهاده های شیمیایی برای شرکت کنندگان ارائه می شود که منجر به ایجاد بستر مناسبی به منظور آشنایی بیشتر کشاورزان با روش های مرتبط با کاهش مصرف آب و نهاده های شیمیایی در سطح مزارع و تبادل اطلاعات توسط کارشناسان با بازدید کنندگان می شود، همچنین بازیگران در بخش نمایش خیابانی، به اهمیت و ضرورت اصلاح الگوی مصرف آب می پردازند.
علمی 9014**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تعریف حوضه آبریز