سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اقدامات زیربنایی برای صنعت بازی‌های رایانه‌ای را جایگزین پول مستقیم کنیم


حسن کریمی قدوسی در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری تسنیم، وضع بودجه بنیاد به هیچ وجه خوب نیست و ما امسال بنیاد را با سختی بسیار زیاد از این لحاظ اداره کردیم به طوری که برای امورات جاری نیز با مشکل روبرو هستیم و تاکنون برای 9 ماهه نخست امسال 2 میلیارد تومان بوجه گرفتیم.

وی ادامه داد: باید قوانین برای بازی‌سازان تسهیل شود مشارکت در ساخت بازی کار بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای نیست و انرژی زیادی می طلبد. ما نمی‌توانیم برای ساخت بازی اعتبار قائل شویم اما با برنامه‌های جدید به صورت زیرساختی مشکلات تولید بازی را برای بازی‌سازان حل می‌کنیم.

مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای همچنین گفت: ما معاونت حمایت را در بنیاد راه‌اندازی کردیم تا زیرساخت‌های لازم را فراهم کند. به طور مثال یکی از این اقدامات راه‌اندازی سایتی ‌برای معرفی بازی‌سازان به بازار بازی‌هاست و یا اینکه در انستیتو بازی‌سازی در همکاری با دانشگاه علم‌وصنعت دانشجو می‌پذیریم که تا به حال 400 نفر برای آن ثبت نام کرده‌اند که این خود یک کار زیربنایی است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد قبلا در ساخت بازی مشارکت می‌کرد اما در نهایت اصل پول نیز به بنیاد برگردانده نمی‌شد، افزود: متاسفانه بازی‌سازان به دنبال سودآوری بازی‌های خود نیستند و پرداخت پول مستقیم به بازی‌ساز برای آن مضر است، آیا ما به سمت یارانه دولتی برای بازی برویم یا کمک کنیم صنعت بازی‌ها را راه بیندازیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
برگزاری نخستین رویداد تجاری صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران