گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



پیشنهادی برای گذراندن روزهای کشدار آخر هفته (قسمت اول)


باشگاه خبرنگاران/ مراکز فرهنگی هنری شهر این بار هم بهانه‌ای را برای گذراندن آخر هفته‌ای با هنر فراهم کرده‌اند.
در این روزها که پاییز در آستانه اوج خودش قرار گرفته و جلوه‌های وی‍ژه این فصل در هر گوشه و کناری خودنمایی می‌کند، نگارخانه‌ها و گالری‌های شهر هم با رنگ‌هایی از جنس هنر دست به خلق کارهایی زده‌اند تا بازهم فرصتی را برای هنردوستان مهیا کنند.

از جمله نگارخانه «نگاه» که از جمعه 5 آذر میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی هنرمندان و پیشکسوتانی چون حسینعلی ذابحی، عبدالحمید پازوکی، یعقوب عمامه پیچ و دادود یوسفی میره جین می‌شود.
این نمایشگاه تا 5 آذر در گالری مذکور به نشانی لواسان، بلوار اصلی (امام خمینی)، خیابان شکوفه (عصطلک)، خیابان نگار، کوچه گلزار، انتهای کوچه، پلاک 32 برقرار است.

خانه هنرمندان ایران
این خانه مثل همیشه که میزبان هنرمندان گوناگون است، این هفته هم سه نمایشگاه را برگزار می کند، از جمله نمایشگاه گروهی «دنیای عجیب با عنوان الفبا» که در کنار آثار تصویرگری و نقاشی 33 هنرمند ،چندین اثر هم از کودکان 4 تا 10 سال به نمایش گذاشته می‌شود.
این نمایشگاه تا 13 آذر ادامه دارد.

همچنین نگارخانه «بهار» نیز نمایشگاهی از عکس‌های دکتر بهمن نامور مطلق را که شامل تصاویری از طبیعت گردی است، برگزار می‌کند.
علاوه بر این نمایشگاه عکس جشنواره سراسری تئاتر مقاومت نیز یکی دیگر از نمایشگاه هایی است که در این خانه برقرار است و تا 7 آذز پذیرای بازدیدکنندگان است.

پلسیبو
این عنوان نمایشگاه ایلیا تهمتنی است که از 6 تا 18 آذر به نشانی خیابان وزراء، کوچه چهارم، شماره 11 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

داریوش کیارس در خصوص این نمایشگاه نوشته است:

ایلیا تهمتنی در سال‌هایی که گذشت، همواره به ناسازگاری قدرت با ارزش‌های انسانی تاکید می‌کرد.

سعی داشت زیبایی، با شدت و خشونت مورد حمله قرار گیرد تا گرایش‌های ضد زیباشناسانه نسل خود را بر ملا کند.

طی این سال‌ها، از طریق تصویرسازی بر کاغذ حرف‌هایش را می‌زد؛ پوستر می‌ساخت؛ کاریکاتور می‌کشید؛ طرح می‌زد ...

امسال و در این نمایش از طریق همان تخیّل _ همچون یک شَمَن_ با اعصار رابطه می‌گیرد تا در روابطی جدید به آرمان‌های خود پاسخ دهد و ...

گالری شیرین و شیرین 2
بهناز جلالی نقاشی‌های خود را با عنوان «تهران درعبور از خیال» از 6 آذر به گالری شیرین آورده است.

این گالری تا 18 آذر به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک 5 میزبان هنردوستان خواهد بود.

همچنین گالری شیرین دو هم از همان تاریخ میزبان نقاشی‌های علی یحیی با عنوان پیش درآمد می‌شود.

گالری 26
این نگارخانه با آثاری از علی گلباز به میزبانی هنر می‌رود.

نقاشی‌های این هنرمند از 6 تا 10 آذر در این گالری به نشانی فرمانیه شرقی، خیابان سلمان‌پور‌ ظهیر، شماره 26، واحد 3 قابل بازدید هستند.

جنگل سیاه
گالری طراحان آزاد «جنگل سیاه» را با نقاشی‌های جواد مدرسی به نمایش می‌گذارد.

علاقه‌مندان می‌توانند از 6 تا 17 آذر برای بازدید از این آثار به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک 5 مراجعه کنند.

گالری آبتین
این مجموعه از 6 آذر آثار سارا قمی را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.
این گالری به نشانی خیابان ولی عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد تا 17 آذر پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

خرده ها و تکه ها
امیر علی قاسمی آثار هنرمندانی را در قالب و اشکال خاصی با عنوان «خرده ها و تکه ها» به گالری آران آورده است.

وی راجع به این نمایشگاه گفته است: خرده ها و تکه ها، پروژه‌ مشترکی از جامعه‌ نیومدیا و گالری آران است که دنیایی تصویری، چندپاره و معلق ما بین مدیاهای مختلف را ترسیم می‌کند. در پروسه‌ انتخاب این پروژه‌ گروهی تلاش بر گردآوری تجربه‌هایی داشته‌ایم که شاخه‌های موازی و متقاطع بیشماری را درمی‌نوردند: از سویی کار بر روی کاغذ و تکه چسبانی با شعرمجسم، منظره با خاطره، و اجرا با صدا درهم می آمیزند. بریده های ویدئوها در تلفیق با خرده ها و تکه های پیدا شده و مجسمه که با «حاضرآماده‌هایی» یافته شده از کوچه و خیابان ترکیب می‌شوند.

نمایشگاه خود کلاژی است از نسل ها و سلایق شان که از لایه های مختلف شکل می گیرد: آثاری که تازه از تنور درآمده اند و پروژه هایی که از یادها رفته‌اند. خرده ها و تکه ها با پرفورمانس و نشست هایی درباره‌ هنرصوتی، هنر در حیطه عمومی، و تصویر متحرک تکمیل می‌شود و یا به عبارت بهتر پایان باز خود را رقم می‌زند.

در این مجموعه هنرمندانی چون عباس بدیهی- یوشا بشیر- امیرعلی محبی نژاد- علیرضا ملکیان- آیه رحیمی- بهار وفایی -فرشاد نکومنش -هومن علیزاده - طناز دانشمند- کیان فروزش- مائده جناب -مهتاب علیزاده- نوید سلاجقه- نازنین اهری پور- نیما بهره مند - رضا بهزاد نیا - سیمین یعقوبی-صادق صادقی پور- امیر امیری - آیدین صمیمی مفخم - مارتینا کوسسکا -نسترن صفایی -سامان خسروی با آثارشان حضور دارند.

نگارخانه نقش جهان
این گالری به نشانی نیاوران،از میدان یاسر یه سمت تجریش، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی، پلاک9 میزبان نمایشگاه سه هنرمند است.
آتوسا درخشنده، انسیه سعیدی و پرستو سعیدی از هنرمندان این مجموعه هستند که تا 11 آذر برقرار است.

دو ثانیه قبل وقوع
مهسا علیخانی ا ز 6 آذر عکس های خود را با عنوان دو ثانیه قبل از وقوع را به گالری هما می آورد.
این نمایشگاه تا 17 آدر به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک پذیرای بازدیدکنندگان است.

گالری زیرزمین دستان
این نگارخانه آثار هنرمندی را با عنوان «نمایش باید ادامه یابد» به نمایش می گذارد.

سمیرا اسکندرفر هنرمندی است که در خصوص کارهایش در این نمایشگاه این طور عنوان کرده است: لا به لای رنج و شادی، لا به لای بودن و نبودن، سنگینی و سبکی...جنون و آرامش، تلخی و شیرینی دست و پا می زنی. بیهوده به نظر می رسی. لا به لای نیاز و بی نیازی، ضعف و قدرت و خودت رو تماشا می کنی که لا به لای تمام این توانستن ها و نتوانستن ها تغییر فرم میدی. تو هیولایی هستی که تغییر فرم میدی و همیشه راهی برای ادامه پیدا می کنی.

چون زندگی همینه ...
مثل سوپ سبزیجات کوهی. کمی تلخ، کمی بیمزه، کمی شیرین، کمی ترش...

ولی این سوپ خوشمزه س. به خودت می گی بازم ازین سوپ می خوام.

علاقه مندان تا 20 آذر می توانند به این گالری مراجعه کنند.


ویدیو مرتبط :
قسمت ۱ : گذراندن شب اول