سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لزوم اجباری شدن مشاوره‌های پیش از ازدواج برای کاهش آمار طلاق


پوران ولویون در گفت‌و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس در مورد افزایش آمار طلاق در سال‌های اخیر گفت: به اعتقاد بنده برای کاهش آمار طلاق باید ازدواج‌ها صحیح اتفاق بیفتد، آسان سازی مسئله ازدواج باید در جامعه رواج پیدا کند چراکه اصولا اختلافات و ناسازگاری‌ها در سال‌های اول ازدواج رخ می‌دهد و مشخص می‌شود ازدواج‌های انجام شده روی مطالعه و انتخاب‌های درست صورت گرفته است یا خیر؟.

وی ادامه داد: اگر مؤسسات نهادها و افراد خیر بتوانند ازدواج را آسان کنند گام مؤثری را در این مسیر برداشته‌اند چراکه بر اساس آیات قرآن کریم ازدواج یک امر مقدس، سهل و آسان است چون پروردگار امور آسان را برای بندگان خود قرار می‌دهد و در واقع هیچوقت خداوند متعال بر بندگان خود سخت نمی‌گیرد بنابراین روش ازدواج آسان است اما چون بر آن یک بار اضافی حقوقی و عذاب دهنده را بار می‌کنیم به یک امر مشکل تبدیل می‌شود که حتی عده‌ای می‌گویند برای ما امکان ندارد بتوانیم ازدواج کنیم.

مشاور وزیر دادگستری اظهار داشت: به همین دلیل است که آمار میانگین سن ازدواج بالا رفته چون ازدواج را سخت کرده‌ایم در غیر اینصورت چرا نباید جوانان تمایلی به ازدواج داشته باشند، اهداف ازدواج متفاوت از سایر تصمیم‌ها است اگر ازدواج با مطالعه و دقیق باشد و از والدین و از مشاوره‌های پیش از ازدواج نیز کمک بگیرند و هر فردی در حد خود انتخاب کند ازدواج‌ها پایدارتر می‌شود و مشاوره‌ها باید جدی‌تر و حتی اجباری شود.

ولویون در مورد راه‌اندازی سایت همسان گزینی تصریح کرد: هم اکنون جامعه به قدری گسترده‌ است که نمی‌توان یک شیوه را مطلقا نفی یا تأیید کنیم برخی از شیوه‌های سنتی استقبال می‌کنند و بسیار هم مفید است و برخی هم چون ممکن است نتوانند از شیوه‌های سنتی استفاده کنند ممکن است شیوه‌های جدید بتواند پاسخگو باشد.

وی افزود: البته متأسفانه برخی سایت‌ها ممکن است با عناوین ازدواج و آشنایی آسان قصد فریب را داشته باشند باید جلوی فعالیت آنها گرفته شود چرا که آفت ازدواج سالم است اما اگر مؤسساتی که آگاهی داشته باشند و بتوانند این زمینه، بستر را فراهم کنند می‌توانند امر ازدواج را تسهیل کنند.

انتهای پیام/

 


ویدیو مرتبط :
استاد رائفی پور//ماهواره و آمار طلاق و ازدواج در ایران