علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تصویر نمای نزدیک و خارق‌العاده تلسکوپ هابل از یک کهکشان مارپیچی


تصویر نمای نزدیک و خارق‌العاده تلسکوپ هابل از یک کهکشان مارپیچیخبرآنلاین/ تصویر این کهکشان مارپیچ از جلو گرفته شده است که به ناظران اجازه می دهد جزئیات طراحی آن را مشاهده کنند. کهکشان‌های مارپیچی در کنار کهکشان‌های بی قاعده نزدیک به ۶۰ درصد از کهکشان‌های جهان را تشکیل می‌دهند،‌با این‌همه کهکشان‌های مارپیچی هریک به مانند دانه‌های برف منحصر به فرد و بی‌نظیر به حساب می‌آیند. این کهکشان دارای هسته‌ای درخشان و بازوهای وسیع خیره‌کننده‌ای است که در شکلی پیچیده در تاریکی فضا موج خورده و گسترانده شده‌اند.

درخشندگی شدید این کهکشان و خروجی زیاد تابش الکترومغناطیسی از آن، NGC 6814 را یک کهکشان 'سیفرت' (Seyfert) می سازد؛ سیفرت دومین گروه بزرگ از کهکشان های فعال پشت 'اختروش ها' هستند.
اختروش یا کوازار یک هسته فعال به شدت نورانی و دوردست است که متعلق به یک کهکشان جوان است.
اختروش‌ ها پیشتر به عنوان منابع انرژی الکترومغناطیسی شامل امواج رادیویی و نور مرئی با انتقال به سرخ شناخته می‌ شدند که به ستاره ها شبیه بودند با وجود بحث ‌های مختلف بر سر موجودیت این شی آسمانی همگی دانشمندان به یک توافق علمی رسیدند که یک اختروش هاله متراکم شده ماده‌ است که ابر سیاهچاله یک کهکشان جوان را احاطه کرده‌است.





منبع: خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
تلسکوپ هابل: تازه ترین عکس از کهکشان آندرومدا