سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چنانچه مجازات اعدام قاچاقچی مواد مخدر حذف شود کشور ضرر می‌کند/ کشف ۱۰۰۰ کیلو تریاک در بندرعباس


به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و یکمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسشی مبنی بر حذف اعدام قاچاقچیان اظهارداشت: بنده بارها گفته‌ام هرآنچه که قانون می‌شد و قابلیت اجرا گرفت دستگاه قضایی آن را اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص باید یک طرح باید به قانون تبدیل شود، گفت: در ستاد مبارزه با مواد مخدر 6 وزیر عضو هستند و علاوه بر این وزرا دادستانی کل کشور و فرماندهی نیروی انتظامی نیز عضو این ستاد می‌باشند که با ریاست رئیس جمهور اداره می‌شود.

اژه‌ای افزود: مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر امروز در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است لذا ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌تواند طرح لازم را در این خصوص ارائه دهد و از نظرات مجلس نیز استفاده کند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: به نظر بنده نباید مبارزه با مواد مخدر به هیچ وجه در کشور سست شود و همین طور نباید قاچاقچی مواد مخدر به هیچ وجه احساس امنیت کند و چنانچه اعدام قاچاقچی مواد مخدر حذف شود کشور ضرر می‌کند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: کشت و تولید مواد مخدر بسیار زیاد شده است و بدیهی است اگر نتوانیم جلوی توزیع مواد مخدر را بگیریم و اعدام نیز حذف شود پیر و جوان با این موضوع درگیر خواهد شد.

اژه‌ای افزود: اگر یک قاچاقچی اعدام شود همه سر و صدا می‌کنند ولی اینکه یک قاچاقچی توانسته هزاران نفر را به کام مرگ بکشاند زیاد مورد اهمیت قرار نگرفته است.

اژه‌ای خبرداد: در دی‌ماه سال جاری یک محموله هزار کیلویی تریاک در بندرعباس کشف شد و همینطور در مهریز یزد بیش از 420 کیلو هروئین، 222 کیلو تریاک و 50 کیلو حشیش کشف و ضبط شده است.

وی گفت: اگر طرح جامعی درباره قاچاقچیان مواد مخدر آورده شود که جوانان ما با این مواد مواجه نشوند و مشکلات کشور در این خصوص کمتر شود آن موقع می‌توان در مورد حذف اعدام قاچاقچیان تصمیم گرفت.

وی تاکید کرد: به نظر شخصی بنده حذف مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر در شرایط کنونی به ضرر کشور است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/6IFNG5


ویدیو مرتبط :
کشف سه کیلو مواد مخدر در شکم