مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



جزئیات جدید از ترور فعال شیعه پاکستانی


به گزارش «شیعه نیوز»، خرّم زکی شهرت قابل توجهی در بی‌باکی و نترس بودن بدست آورده بود و از هیچ تلاشی برای هشدار به مسئولین پاکستانی درباره ترور و کشتار بی‌رحمانه شیعیان دریغ نمی‌کرد؛ شاید به همین دلیل بود که حداقل در یک سال گذشته پیام‌های تهدید به مرگ فراوانی دریافت کرده بود.

او علیه قوانین مصونیت گروه‌های تروریستی لب به سخن گشوده و به شدت علیه مصونیت قاتلین سخن گفته و حتی زمانی که احساس می‌کرد سخنش شنیده نمی‌شود فریادها زد. او از هیچ تلاشی فروگذار نبود، سال گذشته روبروی دفتر یک وزیر پاکستانی به تحصن نشسته بود و به همراه خانواده‌اش در استانبول در یک راهپیمایی شرکت کرده بود و صدای اعتراضش با هیچ شیوه‌ای ساکت شدنی نبود.

جاذب مارشال که در هنگام حمله به زکی در رستوران حضور داشته و در این حمله مجروح شده بود گفت: حتی علیه او تظاهرات و راهپیمایی نیز براه انداخته بودند. من سخنرانی‌های نفرت انگیز آن‌ها علیه زکی را با گوش‌های خودم شنیده بودم. اما مسئولین پاکستانی از تهدیدهایی که هر روزه با آن‌ها زندگی می‌کرد خبر نداشتند.

* تروریست ها در ابتدا به مرد دیگری که شبیه خرّم زکی بود شلیک کردند

او درباره اتفاقات شنبه شب می‌گوید: ما حوالی ساعت 10 شب در شمال کراچی بودیم که موتورسواری روبروی جایی که نشسته بودیم متوقف شد. آن‌ها تنها 3 ثانیه برای شناسایی خرم وقت گذاشتند و حتی در ابتدا به مرد دیگری که شبیه خرم لباس پوشیده بود بی وقفه شلیک کردند. سپس خرم سرش را برگرداند و آن‌ها او را شناخته، خشاب اسلحه را عوض کرده و دومین خشاب را به سمت خرم که روی یکی از دوستان دیگرمان افتاده بود خالی کردند. خالد رائو به شدت مجروح شده بود ولی کسی حاضر نبود او را به بیمارستان برساند. شاید اگر زودتر به بیمارستان رسیده بودیم او زنده می‌ماند.

* زکی خرم نمرده است

قاضی یکی از دوستان دیگر خرم زکی می‌گوید: از نظر من او نمرده است. بسیاری از ما با افکار و اعتقادات انسان دوستانه او زندگی می‌کنیم. او نمرده ، بلکه در درون ما زنده است.

خرم علی، فعال سیاسی نیز گفت: قتل زکی یک علامت سوال پاک نشدنی در برنامه اقدام ملی بر جا گذاشت. در زمانه‌ای که خبرنگاران سیاسی به جرایم مختلف دستگیر می‌شوند، رهبران گروه‌های افراط‌گرا آزادانه زندگی می‌کنند. دولت فدرال و نیروهای قانونی نیز به نظر نمی‌رسد بخواهند واکنشی علیه آنان انجام دهند.

علی درباره آشنایی‌اش با زکی می‌گوید: او مرد شجاعی بود اما در فرهنگ غیردموکراتیکی بدنیا آمده بود، او می‌دانست چگونه باید ایستادگی کند و صرف نظر از تهدیدهای بی‌شمار علیه زندگی‌اش، باسربلندی ایستاده بود. او الهام‌بخش صدها تن از جوانان بود که از شجاعت زکی درس گرفته بودند و او هرگز فراموش نخواهد شد. من نمی‌دانم ما قرار است در این نبرد با تروریسم که بدست فعالان دولتی و غیردولتی براه افتاده چندین زکی خرم و سبین محمود را از دست بدهیم.

* در وصیت نامه اش خواستار دستگیری عامل خشونت و فرقه‌گرایی شده بود

خرّم زکی مجری برنامه تلویزیونی صراط مستقیم بود و فعالانه در شبکه‌های اجتماعی صدای اعتراضش را به گوش افراط‌گرایان و تروریسم‌ها می‌رساند. او تلاش‌های خود را در پی به شهادت رسیدن عده زیادی از شیعیان در حملات فرقه‌ای افزایش داده بود.

او حتی در وصیت نامه‌اش نیز خواستار دستگیری عوامل خشونت و فرقه‌گرایی، عبدالعزیز روحانی مسجد «لال» شده بود.

در پی ترور خرّم زکی، مبارز و فعال شیعی، صدها تن از مردم پاکستان خارج از اورژانس بیمارستان آقا خان تجمع یافته و فریادها و شیون‌ها در پی به شهادت رسیدن بی‌رحمانه این مستبصر شیعی به گوش می‌رسید.

این درحالی است که شیعیان پاکستان دیگر به شنیدن اخبار ترور و شهادت هم وطنان، اقوام و خویشان خود عادت کرده و این نخستین باری نیست که فعالان شیعیان پاکستانی باید پیکر دوستان و همرزمان خود را به خاک بسپارند.

انتهای پیام/ 852


ویدیو مرتبط :
جزئیات ترور شهید احمدی روشن