سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کارتر: درصدد فرصتی برای حمله به داعش هستیم


میزان/ اشتون کارتر وزیر گفت: آمریکا به پیدا کردن فرصتی برای حمله به سازمان (تکفیری صهیونیستی) داعش ادامه می دهد.

به نقل از رویترز، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در اولین اظهارات خود پس از حملات پاریس گفت : به دنبال فرصتی می گردیم تا به آنها حمله کنیم و تا زمانی که آنها را شکست دهیم به این کار ادامه خواهیم داد.

وی در نشستی به میزبانی روزنامه وال استریت ژورنال گفت: این اقدام حمله به زیربناهای نفتی و مشخص کردن نیروهای موثر در جنگ و کمک به آنها را شامل می شود.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا گفت همپیمانان اروپایی داراییهای کافی برای دفاع هزینه نمی کنند.

در همین حال سی ان ان گزارش داد که مک کین رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا تهدید داعش را به حمله به خاک آمریکا جدی خواند و از موضع گیری باراک اوباما در ترکیه به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سی ان ان ، جان مک کین در واکنش به تهدید داعش و هشدار جان برنان ، رئیس سازمان سیا درباره جدی بودن تهدید تروریستی ضد واشنگتن گفت: « برنان قطعا اطلاعاتی در اختیار دارد که ما به آن دسترسی نداریم.»

مک کین با اذعان به این نکته که ابوبکر البغدادی سرکرده ی گروه تروریستی داعش از یکی از پایگاه های نظامی آمریکا گریخته است افزود: « هیچ شکی وجود ندارد که تهدیدهای او واقعی است.»

سناتور جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا بر افزایش اقدام های نظارتی و بازرسی در فرودگاه ها و مرزهای این کشور تاکید کرد و گفت تروریست ها در آینده ای نزدیک آمریکایی ها را به زحمت می اندازند لذا باید از هر لحاظ آماده باشیم.

وی با اشاره به سخنان اوباما در نشست گروه بیست در شهر آنتالیای ترکیه مبنی بر اینکه آمریکا نظامی به سوریه اعزام نمی کند گفت: « ای کاش رئیس جمهور آمریکا از این تهدیدها درس می گرفت. موضع کاملا تدافعی وی در قبال سیاستی که اصلا وجود خارجی ندارد هم برای من و هم برای دیگران بسیار ناامید کننده بود.»

مک کین ضمن اصرار بر موضع خصمانه اش ضد دولت سوریه ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور ، مسلح کردن مخالفان میانه رو و نیز ایجاد ائتلافی بین المللی با حضور نیروهای زمینی ارتش آمریکا را برای اعزام به سوریه خواستار شد. وی تاکید کرد حمله هوایی به تنهایی نمی تواند موفقیت آمیز باشد.


ویدیو مرتبط :
امام زمان عج و امام حسین ع و فرصتی به نام داعش+ویژه