سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



در برند سازی محصولات اقتصادی خوب عمل نکرده ایم


به گزارش ایرنا علی اصغر زبردست روز پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان ملایر افزود: در این راستا باید با ارتقای کیفیت محصولات و بسته بندی‏ خوب، با همکاری بخش خصوصی برای برند سازی تولیدات استان بیشتر تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه کیفیت محصولات استان به نوعی ارتقا یافته، بر لزوم تقویت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: انتظار این است که این بخش تقویت شده و موانع از سر راه آن برداشته شود که خوشبختانه در استان همدان تعامل خوبی بین اتاق بازرگانی و مدیریت استان وجود دارد.
زبردست بیان کرد: با وجود اینکه همدان باید در اتاق ایران حداقل 15 کرسی داشته باشد، اما هم اکنون به دلیل عدم عضویت فعالان تنها چهار کرسی در اختیار داریم و بسیاری از فعالان اقتصادی حتی اطلاع ندارند که باید عضو اتاق شوند.
وی افزود: هشت کمیسیون در اتاق بازرگانی استان تشکیل شده و نیاز است کمیسیون هایی چون صادرات و گردشگری نیز در ملایر تشکیل شود، چرا که ملایر استعداد تشکیل چندین تشکل مانند کشمش را دارد.
رئیس اتاق بازرگانی استان همدان همچنین خواستار تشکیل کمیسیون ها و تشکل های اتاق بازرگانی در ملایر شد و اظهار کرد: ملایر شهر دوم استان در بخش اقتصادی است و فعالان آن باید از نظر عضویت و صدور کارت بازرگانی مراجعه کرده و فعال باشند.
زبردست گفت: در حال حاضر 72 فقره کارت بازرگانی و 121 مورد گواهی مبدا در ملایر صادر شده است که این تعداد باید افزایش یافته و اعضا فعالتر باشند.
وی در عین حال بر لزوم تلاش برای تأسیس شرکت های خدمات فنی حقوقی در کشورهای هدفی چون قاره افریقا برای پیشتیبانی کار فعالان اقتصادی نیز تاکید کرد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویزه ملایر نیز گفت: این شهرستان در زمینه های مختلف منابع بکر و قوی دارد، اما برای این ظرفیت ها و منابعی دیگر چون معادن، انگور، آجر و منبت در تولید و صادرات برنامه ریزی به روز انجام نشده است.
محمدقاسم عبدلی با بیان اینکه هم اکنون بازار بکر و دست نخورده عراق را به عنوان یک فرصت خوب در کنار خود داریم، افزود: یکی از مشکلات ما در حوزه تولید این است که کمترین ارزش را برای نیروی کار قائل می شویم و در حوزه تولیدات نواقصی داریم که باید به سمت رفع آنها پیش برویم.
عبدلی سرمایه پاک و خدمت پاک را دو محور برای تبدیل شدن به دوسنگر در برابر تهدید دشمنان دانست و اظهار کرد: نشانه های سرمایه پاک این است که قانون مدار بوده و از نقطه شروع تا پایان سرمایه گذاری برنامه علمی داشته باشیم.
وی دلالی، رانت و فرار از پرداخت حقوق دولتی را نشانه های سرمایه ناپاک دانست و بیان کرد: در آستانه انتخابات قرار داریم و بحث ورود پول های ناسالم در انتخابات جدی است‏ در حالیکه اقتصاد ما زمانی پویا می شود که نمایندگان قانون هایی وضع کنند که گره های اقتصادی را به درستی حل کند و مدافع سرمایه پاک باشند.
رئیس اتاق بازرگانی ملایر نیز خواستار ورود سرمایه گذار برای رونق منطقه ویژه اقتصادی ملایر شد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی ملایر تصویب شده ولی به علت عدم جذب سرمایه گذار هنوز اجرایی نشده و خواستار سرمایه گذاری برای رونق این منطقه هستیم.
علی مردان روح بخش با بیان اینکه اتاق بازرگانی صرفا در مراکز استان ها تشکیل می شود، بیان کرد: در بعضی شهرستان ها دارای شرایط ویژه نیز تحت عنوان نمایندگی ایجاد می شود که در ملایر این نمایندگی از سال 87 تاسیس شده است.
وی تاکید بر پذیرش و عضویت بیشتر اعضا برای ارتقا جایگاه اتاق در استان از جمله اولویت های مد نظر برشمرد و اظهار کرد: ایجاد تشکل های قانونی از اولویت های دیگر این اتاق است و در این راستا به دنبال ایجاد این تشکل ها از جمله مبل و منبت، فرش دستباف و غیره در شهرستان هستیم.
روح بخش از تشکیل چهار کمیته صنعت، معدن سرمایه گذاری، کشاورزی، آب، منابع طبیعی ومحیط زیست، گردشگری و تشکل ها و تجارت و بازرگانی در ملایر خبر داد و ابراز کرد: در حوزه آموزش نیز اتاق بازرگانی استان 84 دوره را برای امسال پیش بینی کرده است.
وی با اشاره به ظرفیت های بسیار خوبی چون باغداری، دام، طیور صنایع دستی و معادن در ملایر خواستار ایجاد پنجره واحد برای شهرستان شد و افزود: گمرک ملایر از نظر محلیت و امکانات نیاز به حمایت در شهرستان دارد تا تقویت شود.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقی استان و 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
‫محصولات جدید برند لاگوست در ایرانوس‬‎