سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رییس رسانه روسی: رویکردهای عربستان سعودی به نفع جهان اسلام نیست


مامیرگوف از کارشناسان خبری مسلمان روسیه امروز (یکشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: حکومت عربستان سعودی سیاست فرقه گرایی دنبال می کند و اقدامات این کشور بر اختلافات در جهان اسلام دامن زده است در حالی که در شرایط کنونی مسلمانان باید برای مقابله با چالش های فرا روی کشورهای اسلامی متحد شوند.
رییس شبکه تلویزیونی روسی جهان اسلام به عنوان نمونه اقدامات ضداسلامی عربستان سعودی به تهاجم نیروهای این کشور در راس ائتلافی از کشورهای عربی منطقه به یمن اشاره و اظهار کرد: در واقع ارتش های چند کشور اسلامی کشور اسلامی یمن را مورد حمله قرار داده و مردم مسلمان آن را کشتار می کنند که ضدبشری و ضداسلامی است.
وی ادامه داد: اقدام های ریاض برای یمن که از کشورهای فقیر و ضعیف خاورمیانه و حتی در سطح جهانی محسوب می شود، ویرانگر بوده و هزاران نفر از مردم این کشور به خاک و خون کشیده شده و زیر ساخت های آن نابود شده است.
مامیرگوف گفت: قرآن کریم این گونه رفتار در حق مسلمانان را منع کرده است و متاسفانه افرادی که خود را خادم الحرمین شریفین می نامند و به این لقب بر خود می بالند به کشتار مسلمانان کشور همسایه می پردازند و میلیاردها دلار از سرمایه های کشور عربستان را برای این هدف شوم، ضدانسانی و ضداسلامی هدر می دهند.
وی در ادامه به روابط عربستان سعودی و رژیم اسراییل اشاره و اظهار کرد: بسیاری از اقدامات عربستان سعودی با خواسته ها و منافع اسراییل در منطقه همسویی دارد. چنین می نماید که حاکمان تل آویو برای کاخ نشینان ریاض برنامه می نویسند تا از روی این طرح ها سیاست های ضد اسلامی را اجرا کنند.
رییس رسانه روسی همچنین به حمایت های مالی و تسلیحاتی عربستان سعودی از گروه های تروریستی و افراط گرا علیه کشورهای مسلمان منطقه اشاره کرد و گفت: اکنون بر هیچکس پوشیده نیست که گروه های تروریستی همچون جبهه النصره و احرار الشام با منابع مادی عربستان سعودی و متحدانش در منطقه به وجود آمده و این گروه های ضداسلامی عامل مستقیم کشتار صدها هزار نفر از مسلمانان منطقه و در وهله اول سوریه و عراق هستند.
وی ادامه داد: به این ترتیب ریاض با صرف میلیاردها دلار به کشورهای اسلامی دیگر ضربه می زند و طبیعی است که این سیاست ها برای بسیاری از کشورهای منطقه ناخوشایند است.
رییس شبکه تلویزیونی روسی سپس به اختلاف عربستان سعودی با ایران که پس از شهادت آیت الله نمر باقر النمر به قطع روابط دو کشور انجامید، اشاره کرد و افزود: ایران کشور اسلامی بزرگ منطقه خاورمیانه است و سیاست های خود را به نفع جهان اسلام تنظیم می کند.
مامیرگوف گفت: اقدام عربستان در قطع روابط با کشور بزرگ اسلامی ایران که سیاست های خود را سنجیده تنظیم می کند، نادرست است و فقط موجب ایجاد تفرقه در جهان اسلام می شود. ریاض با این اقدام نشان داد که بلندپروازی های سیاسی و ژئوپلیتیکی را بالاتر از منافع جهان اسلام قرار داده و طبیعی است که به منافع کشورهای اسلامی هیچ توجهی نمی کند.
وی خاطرنشان کرد: ایران و عربستان سعودی به منظور اتحاد جهان اسلام و ارتقای جایگاه امت جهانی اسلامی باید اختلافات خود را کنار گذاشته و در چارچوب سازمان های اسلامی همکاری های خود را از سر بگیرند و با تلاش دو کشور امنیت و ثبات منطقه خاورمیانه به ویژه منطقه خلیج فارس تقویت می شود.
کارشناس خبری مسلمان روسیه گفت: مسلمانان جهان انتظار دارند که سران و سیاستمداران کشورهای اسلامی بیشتر به منافع مسلمانان توجه کرده و از اقداماتی که خصومت و کینه ورزی می آفریند، بپرهیزند، ولی متاسفانه اقدام ها و سیاست های ریاض در این راستا است و تلاش های تهران هم برای حفظ روابط بی نتیجه ماند.
مامیرگوف ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و عربستان سعودی بهبودی بیابد و دو کشور در تحولات منطقه با یکدیگر همکاری کنند.
وی تاکید کرد: دشمنان جهان اسلام بیشترین منفعت را از تفرقه میان کشورهای اسلامی می برند و به همین دلیل حرکت در این مسیر و دامن زدن به فرقه گرایی آنگونه که ریاض رفتار می کند، عواقب ناگوار برای منطقه به ویژه برای سیاست های عربستان سعودی و حاکمیت این کشور خواهد داشت.
اروپام*391**1516

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
عربستان سعودی ریشه ی تمام جنایت های جهان