فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



برگزاری مسابقه مقاله نویسی در دانشگاه مذاهب اسلامی


به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا این مسابقه به همت معاونت پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی در آستانه ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) و هفته وحدت اسلامی با موضوع و محورهایی درباره موانع و عوامل همگرایی در جهان اسلام و با هدف دریافت ایده های نو در پیشبرد وحدت اسلامی و ارتقای روحیه تحقیق و پژوهش برگزار می شود.
در فراخوان این مسابقه آمده است: علاقه مندان می توانند مقالات خود را با محور موانع همگرایی جهان اسلام در عصر حاضر به موضوع هایی همچون چالش های سیاسی و فرهنگی، تعصب و افراط گرایی مذهبی و قومی، نقش سلبی رسانه ها و غرب و همچنین جهل و عوام فریبی و عدم شناخت متقابل اختصاص دهند.
به گزارش دانشگاه مذاهب اسلامی، موضوع های محور دوم یعنی «عوامل همگرایی در جهان اسلام» شامل توسعه دانش های مقارنه ای در حوزه های علمیه و دانشگاه ها، نقش ایجابی رسانه های امت محور، الگوهای تعامل مذاهب با همدیگر و همچنین نقش نهادها و موسسات علمی، فرهنگی و پژوهشی است.
قرار است علاوه بر اهدای جوایزی به نفرات برتر، مقالات برگزیده در سایت دانشگاه منتشر شود و مقالات برتر در صورت پذیرش در نشریات دارای اعتبار علمی دانشگاه مذاهب اسلامی نیز چاپ خواهد شد.
مهلت ارسال مقالات تا دهم اسفند سال جاری است و تمامی علاقه مندان از پژوهشگران تا دانشجویان می توانند آثار خود را به [email protected] ارسال کنند.

** بازگشایی از رمز طنز
به گزارش ایرنا از فرهنگ سرای نیاوران، سلسله جلساتی در ارتباط با بازخوانی متون کهن طنز با محوریت طنز با همت کانون ادبی این فرهنگسرا از روز دوشنبه چهاردهم دی ماه جلسات ماهانه رمز طنز با مدیریت ابوالفضل زرویی برگزار می شود.
در جلسات«رمز طنز» علاوه بر بازخوانی متون کهن طنز، اشعار شاعرانی که در حوزه ی طنز قلم می زنند توسط خودشان قرائت شده و مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

** خانه هنرمندان ایران فصل زمستان را با افتتاح سه نمایشگاه آغاز می کند
خانه هنرمندان ایران، ساعت 17 سه شنبه یکم دی ماه، میزبان سه نمایشگاه تجسمی متنوع در نگارخانه های استاد «نامی»، «بهار»، «تابستان» و «پاییز» می شود.
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، این نمایشگاه ها به دلیل تنوع شرکت کنندگان آنها از نمایشگاه جایزه بین المللی مصطفی (ص) گرفته تا نمایشگاه گروهی هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد، از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

** نمایشگاه هنرمندان هنرهای تجسمی استان کهگیلویه و بویراحمد
نخستین نمایشگاه هنرمندان هنرهای تجسمی استان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان لچک در نگارخانه های بهار و استاد نامی خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
«لچک»، کلاه کوچکی است که عشایر استان کهگیلویه و بویر احمد زیر روسری هایشان استفاده می کنند.
در این نمایشگاه آثار بیش از 30 هنرمند در رشته های مختلف نقاشی، طراحی، عکس، پوستر، گرافیک، تصویر سازی و حجم به نمایش گذاشته خواهد شد.

** نمایشگاه خط نگاره و نقاشی های محسن کرمی
نمایشگاهی با عنوان «آواز پر جبرییل» شامل گزیده ای از آثار محسن کرمی در نگارخانه
«پاییز» افتتاح می شود.
در این نمایشگاه حدود 40 اثر از مجموعه آثار خط نگاره(نقاشیخط)، نقاشی و طراحی های محسن کرمی به نمایش درمی آید.
آثار نمایشگاه «آواز پر جبرییل» با توجه به سابقه خوشنویسی در ایران، سنت چاپ دستی و مهرکوبی شرق دور خلق شده اند.
این آثار با تکنیک های مختلفی از جمله رنگ و روغن، اکریلیک، طراحی با ذغال و ترکیب مواد خلق شده اند. آثار در ابعاد 50 در 70 سانتیمتر تا 120 در 120 سانتیمتر ارائه شده اند.
این نمایشگاه ها تا 7 دی ادامه خواهند داشت و علاقه مندان می توانند برای دیدن آثار همه روزه از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.
فراهنگ**1293**1003**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دانشگاه مذاهب اسلامی