سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



امکانات زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی مطلوب نیست


سلامت نیوز:رییس انجمن زنان و زایمان اظهار کرد: با وجود افزایش آمار زایمان طبیعی در کشور و بالا رفتن فرهنگ بانوان در این زمینه امکانات برای زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی مطلوب نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،اعظم السادات موسوی با اشاره به کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی آمار سزارین در کشور گفت: در حال حاضر به عنوان یک روند طبیعی، کاهش آمار سزارین در این حد مناسب است، چرا که یک شتاب عجولانه در این زمینه غیرمنطقی خواهد بود.

وی ادامه داد: البته با وجود افزایش زایمان طبیعی متاسفانه تسهیلات این نوع زایمان در بخش‌های بیمارستان‌های دولتی افزایش پیدا نکرده است و اگرچه تلاش‌هایی در این زمینه وجود دارد، اما افزایش امکانات زایمان طبیعی در حد مطلوب رشد نکرده است.

رییس انجمن زنان و زایمان با اشاره به اینکه فرهنگ عمومی در خصوص زایمان سزارین با آموزش‌هایی که به مادران در طی بارداری داده می‌شود و تبلیغاتی که از طریق رسانه‌های عمومی انجام شده است، تغییر مثبتی ایجاد کرده است؛ گفت: در عصر حاضر سطح سواد و فرهنگ خانم‌های جوان بالا رفته و می‌توانند با استفاده از اینترت و طرق دیگر به مزایای زایمان طبیعی پی ببرند، لذا در خواست مادران برای انجام این نوع زایمان افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌هایی که در راستای افزایش امکانات اتاق‌های زایمان و بخش‌های زنان انجام می‌شود به هیچ وجه در حد مطلوب نیست، گفت: مشکلات وزارت بهداشت در بخش‌های دولتی به قدری زیاد است که باید در یک فرصت مهمتری این مساله بررسی و گام‌های موثری در راستای آن برداشته شود.

موسوی گفت: بیشترین کمبودی که در حال حاضر وجود دارد؛ امکانات زایمان بی‌درد است که در حد مطلوب ایجاد نشده است و بعد مانیتورینگ جنین است که با توجه به اینکه خیلی تجهیز مهمی است؛ اما نواقصی در این زمینه وجود دارد.

رییس انجمن زنان و زایمان خاطرنشان کرد: مساله‌ای که برای سلامت بانوان مهم بود، این بود که متخصصان زنان و و مامایی بتوانند، سونوگرافی بیماران خود را انجام دهند که این موضوع با مشکلاتی روبه‌رو بود که البته با تلاش‌هایی که در این راستا انجام شده، این مشکلات نیز در حال مرتفع شدن است.


ویدیو مرتبط :
زمان مراجعه به بیمارستان برای زایمان طبیعی