مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



مداح اهل بیت باید مراقب مداحی خود باشد


به گزارش شیعه آنلاین ، حجت الاسلام  احمد رضا غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، امروز(18 آبان) در همایش مداحان، فعالان فرهنگی و بانوان مبلغ، گفت: توجه به تبلیغ دین و برگزاری مراسم مذهبی در صیانت از فرهنگ دینی نقش بسرایی دارد.

وی افزود: حضور روحانیون مبلغ در بین مردم و تلاش برای پاسخ گویی به شبهلات، تلاش برای جذب جوانان به مساجد و تبلیغ دین مهم ترین راه مقابله با دسیسه های دشمنان است.

حجت الاسلام غلامی، با بیان اینکه مداحی هنر است، عنوان کرد کرد: مداح باید به گونه ای برنامه ریزی کند که مجالس عزاداری خاندان عصمت و طهارت همانند یک آموزشگاه باشد.

وی، تصریح کرد: مداحان باید هنر خود را در جذب جوانان و نوجوانان به مجالس عزاداری  و مدیریت صحیح این مجالس نشان دهند.

 حجت الاسلام غلامی، با بیان اینکه دشمنان به دنبال ورود بدعت و خرافه در آیین عزاداری حسینی است، اظهار داشت: مراقبت و صیانت از برگزاری عزاداری حسینی و هوشیاری در برابر دسیسه های دشمنان برای ورود خرافه به آیین عزاداری حسینی ضروری است.

وی، با اشاره به نقش مداحان در برابر دسیسه های دشمنان، خاطرنشان کرد: مداحان باید به سلاح علم و فرهنگ دینی مجهز باشند.

حجت الاسلام غلامی، با تاکید بر اینکه مداحان باید نسبت به ائمه معصومین (علیهم السلام) معرفت داشته باشند، ابراز کرد:  اگر یک مداح تاریخ و فرهنگ یک حادثه مانند واقعه کربلا را نداند، به طور طبیعی نمی تواند خوب مداحی کند.

وی، با بیان اینکه در برگزاری آیین مذهبی باید تقویت فرهنگ دینی مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: دفاع از آرمان‌های انقلاب رسالت سنگین و وظیفه ای عمومی است.

حجت الاسلام غلامی، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص مداحی، خاطرنشان کرد: عمل به منویات رهبر معظم انقلاب موجب خنثی شدن دسیسه های دشمنان خواهد شد

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان لرستان، تصریح کرد:  مداحان باید با هوشیاری نسبت به دسیسه های دشمنان دانش خود را در زمینه تاریخ، مقتل، شعر، ادبیات، صوت، لحن و اخلاق و آداب ذاکریت افزایش دهند.

وی، ادامه داد: مداح اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) باید مراقب مداحی خود بود و از بیان غلو و مطالبه شبهه انگیز پرهیز کند.

حجت الاسلام غلامی، با بیان اینکه پرهیز از سیاسی بازی باید مورد توجه مداحان قرار گیرد، بیان کرد: مداحان باید مواظب باشند و سیاست و گروه‌های سیاسی را محور مجالس اهل‌ بیت(ع) قرار ندهند.


ویدیو مرتبط :
مداحی مداح اهل بیت سعید پیران