سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توانمند سازی کلید حل مشکلات معلولان است


دکتر بهروز رفیعی روز یکشنبه در همایش ورزشی به مناسبت 12 آذر روز جهانی معلولان در سالن ورزشی امام خمینی (ره) اراک افزود: مسئولان از هیچ تلاشی برای تسهیل شرایط زندگی معلولان دریغ نمی کنند و نگاه حمایتی به جامعه معلولان سرلوحه کار آنان است.
وی اظهار کرد: معلولیت محدودیت نیست و باید با شناساندن توانایی و قابلیت معلولان جامعه، نگرش و باورهای غلط را در مورد آنان از بین برد.
مدیر کل بهزیستی استان مرکزی، با یادآوری اینکه 10 درصد جمعیت جهان را معلولان تشکیل می دهند، گفت: مسئولان در هر جایگاهی که قرار دارند باید نسبت به نیازها و دغدغه های معلولان اهتمام ورزد و از هیچ اقدامی برای حل مشکلات آنان کوتاهی نکنند.
دکتر رفیعی، فعالیت های ورزشی را زمینه ساز شناخت توانایی معلولان دانست و افزود: ورزش ابزاری است تا معلولان شایستگی، توانایی و قابلیت های خود را در رقابت با سایر افراد مورد بررسی قرار دهند و برگزاری مسابقات ورزشی در بین معلولان آنان را امیدوار و شاداب می سازد.
وی اظهار کرد: معلولان دارای توانمندی و قابلیت هایی هستند که حتی افراد سالم هم از آن بی بهره هستند و این نتیجه، باور به توانستن و غلبه پیدا کردن بر مشکلات است.
دکتر رفیعی، با یادآوری اینکه خداوند در هر شرایطی بندگانش را مورد آزمون قرار می دهد، افزود: هرچه خداوند به انسان می دهد نعمت و هرآنچه نمی دهد حکمت است و باید شکر گذار دادها و نداده های خداوند متعال باشیم.
وی، مناسب سازی فضار شهری در عبور و مرور معلولان را یادآور شد و گفت: در تعاملی خوبی که بهزیستی با شهرداری اراک دارد، مناسب سازی در حال انجام است اما روند آن کند و ضروری است برای دست یافتن به اهداف مورد نظر این روند تسریع شود.
در این همایش که به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک برگزار شد، جمعی از معلولان در رشته های ویلچر رانی، گوی رانی و دارت به رقابت پرداختند و به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.
بهزیستی استان مرکزی 65 هزار توانجو را به طور مستمر و غیرمستمر تحت پوشش خدمات حمایتی خود دارد.ک/2
6991/6013/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کلید حل مشکلات شما