ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



اومانیا: تماشای دربی، سخت‌ترین کار دنیا بود


  X  

تاریخ خبر : یکشنبه 1394.08.17 - 12:52

اومانیا: تماشای دربی، سخت‌ترین کار دنیا بود

ورزش 3/ در تعطیلات جدید لیگ برتر پانزدهم، اغلب مربیان و بازیکنان خارجی‌ شاغل در ایران از فرصت استفاده کرده و برای استراحت به کشور زادگاه خود رفته‌اند اما مایکل اومانیا که با خانواده‌اش در تهران زندگی می‌کند، در پایتخت ایران مانده و مشغول درمان آسیب‌دیدگی‌اش است.
در تعطیلی تمرین پرسپولیس از فرصت استفاده کردیم و به دیدار مایکل اومانیا رفتیم و در خانه این مدافع کاستاریکایی پرسپولیس که همراه همسر، مادر و دختر و پسرش در سعادت‌آباد زندگی می‌کند، با مایکل گپ زدیم.
انگار آسیب‌دیدگی پایت بهتر شده؟
بله، خیلی بهترم... مراحل درمان پایم را زیر نظر پزشکان پشت سر گذاشتم و الان مرحله آخر درمانم است که آب‌درمانی می‌کنم و ظرف چند روز آینده با شروع تمرینات، بدون مشکل با بقیه تمرین می‌کنم. پیش‌بینی‌ام این است که از بازی هفته دوازدهم (بعد از تعطیلات) می‌توانم در خدمت پرسپولیس باشم.
پس این وقفه‌ای که در لیگ برتر افتاد، به نفع تو شد؟
خیلی (خنده) اصلاً انگار این وقفه برای من بود که بازی‌های بیشتری را از دست ندهم! در این مدت که بازی‌ها تعطیل است، به تمرینات تیم برمی‌گردم و بعد از بازگشت به شرایط آمادگی آرمانی، با نفرات کناری‌ام هم هماهنگ می‌شوم.
حالا که صحبت هماهنگی شد، کنار کدام یک از مدافعان راحت‌تر بازی می‌کنی؟
فرقی نمی‌کند با محسن (بنگر) خیلی راحتم، با نور (نورمحمدی) هم بازی‌هایی که کنار هم بودیم، مشکلی نداشتیم، کنار ماریچ هم راحت بازی می‌کنم.
سیاستمدارانه جواب نده، بالاخره کنار یک نفر باید راحت‌تر باشی!
حقیقتش را گفتم، برایم فرقی نمی‌کند کنار کدام بازیکن باشم ولی چون با محسن بیشتر بازی کردم، طبیعتاً با او راحت‌ترم.
در همین پست مدافع میانی راحت هستی؟ زمزمه‌ای بود که دوست داری هافبک دفاعی باشی؟
نه، اصلاً چنین چیزی نیست. من پست تخصصی‌ام مدافع مرکزی است. البته اگر کادرفنی بگوید مهاجم یا دروازه‌بان هم باش، تابع هستم و قطعاً می‌پذیرم.
انگار قبلاً مهاجم بودی؟
بله، اوایل فوتبالم به عنوان مهره هجومی بازی می‌کردم.
پس به همین دلیل، در بازی روی زمین مسلط هستی و میل به هجوم داری؟
به هر حال یکسری ویژگی‌ها بعد از تغییر پست در وجود بازیکن می‌ماند. البته من تمایل دارم بیشتر وظایف دفاعی‌ام را انجام بدهم. الان در پرسپولیس عناصر تهاجمی خوبی داریم. بازیکنان حمله‌وری که توپ را خیلی خوب از مدافع حریف عبور می‌دهند. نمی‌خواهم بی‌دلیل از همبازیانم حمایت کنم ولی چون من هر روز مقابل آنها تمرین می‌کنم، می‌دانم این بچه‌ها چقدر در فاز تهاجمی توانایی دارند. برانکو با تمرینات اصولی، مهارت‌های عناصر تهاجمی تیم را افزایش داده است و بچه‌ها بازی هجومی خوبی را به نمایش می‌گذارند و همان‌طور که آنها وقتی توپ در اختیار حریف است، در فاز تدافعی به ما کمک می‌کنند، من و سایر عناصر دفاعی هم در فاز تهاجمی از این بچه‌ها پشتیبانی می‌کنیم.
چقدر خوب، حالا کدام یک از این بچه‌ها شما را مصدوم کرد؟
هیچ‌کدام، من در تمرین روی پای خودم چرخیدم و همین چرخش باعث آسیب‌دیدگی‌ام شد.
و همین آسیب‌دیدگی باعث شد دربی را از دست بدهی؟
بله، خیلی حیف شد. دوست داشتم در این بازی حاضر باشم.
چرا، مگر همه بازیکنان قبل از دربی نمی‌گویند دربی هم یک بازی معمولی است و...
دربی از لحاظ امتیاز مثل هر بازی دیگری است چون بیشتر از ۳ پوئن ندارد اما هیجانش خاص است. دربی در تمام دنیا از لحاظ هیجان و جذابیت با بقیه بازی‌ها تفاوت دارد. من دربی‌های زیادی را تجربه کردم و دربی تهران هم یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌هاست.
این دربی را کجا دیدی؟
پای تلویزیون و واقعاً هم کار سختی بود... سخت‌ترین کار دنیا!
چرا؟ چون عقب بودید؟
نه، مثل روز برایم روشن بود، بازی را نمی‌بازیم، تماشای دربی سخت بود چون دوست داشتم در این بازی باشم.
حالا که بازی مساوی شده، می‌گویی مطمئن هستم نمی‌باختیم؟
روند بازی به شکلی بود که می‌دانستم گل می‌زنیم. هیچ تیمی نمی‌تواند با عقب‌نشینی مطلق، به حریف شانس گل بدهد و منتظر باشد حریف تمام شانس‌ها را خراب کند. استقلال آن روز به شکلی بازی می‌کرد که به ما شانس گل می‌داد و معلوم بود بالاخره یکی از توپ‌ها گل می‌شود.
اما خیلی‌ها می‌گویند پرسپولیس هم اگر از استقلال جلو می‌افتاد، شاید به همین شیوه دفاع می‌کرد.
مطمئن باشید ما چنین کاری نمی‌کردیم. ما در این فصل در بازی‌های دیگری هم بوده که از حریف جلو افتادیم اما به دفاع مطلق رو نیاوردیم. مقابل استقلال هم ما اگر جلو می‌افتادیم، برای زدن گل دوم تلاش می‌کردیم و بازی را در زمین حریف اداره و کنترل می‌کردیم. ما همین چند روز پیش مقابل ذوب‌آهن هم حتی وقتی ۱۰ نفره شدیم، دفاع مطلق انجام ندادیم.
بازی حذفی با ذوب‌آهن را هم از تلویزیون دیدی؟
بله و اصلاً دوست ندارم در کار داوران دخالت کنم اما پای تلویزیون وقتی دروازه‌بان ما اخراج شد، نزدیک بود شوکه شوم. پای تلویزیون ماتم برد. هر دو دست دروازه‌بان ما بالا بود و کاملاً مشخص بود توپ به دست او نخورده است. نمی‌دانم داور چرا او را اخراج کرد. اشتباه در داوری وجود دارد ولی این اشتباه لطمه بزرگی به ما زد، حالا جام حذفی بدون حضور ما دنبال می‌شود و این اصلاً عادلانه نیست. الان ما باید در جام حذفی بودیم.
ولی حالا فقط لیگ برتر را دارید.
بله و این حقیقت تلخی است که استحقاق ما قهرمانی در جام حذفی بود و حالا تماشاچی جام حذفی شده‌ایم و باید انرژی‌مان را فقط روی لیگ برتر متمرکز کنیم.
به قهرمانی یا سهمیه گرفتن پرسپولیس امید دارید؟
صددرصد. ما الان در لیگ باشگاهی ایران از تمام تیم‌ها بهتر بازی می‌کنیم.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
سخت ترین کار دنیا!