فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



رشته‌های تخصصی و مراکز تربیت مدرس در حوزه‌های علمیه گسترش پیدا کند


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اجلاسیه اساتید حوزه‌های علمیه استان تهران امروز باحضور جمعی از اساتید حوزه‌های علمیه در محل حوزه علمیه امام علی بن ابی‌طالب(ع) برگزار شد. 

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور در این اجلاسیه طی سخنانی بر لزوم گسترش مراکز تربیت مدرس در تمام حوزه‌های علمیه تاکید کرد و اظهار داشت: در حال حاضر مرکزی جهت تربیت مدرس در حوزه علمیه قم فعال است. اما این مرکز به طور کامل پاسخگوی تمامی نیازها در این زمینه نیست و لذا نیاز است مراکز تربیت مدرس در حوزه‌های علمیه دیگر نیز تاسیس و فعال شود. 

وی افزود: مدرسان در حوزه‌های علمیه به منزله ارکان اصلی محسوب می‌شوند و طلبه‌ها با وجود مدرسان تربیت و پرورش پیدا می‌کنند. بنابر این اساتید و مدرسان در حوزه‌های علمیه باید تلاش کنند تا روحیه کنجکاوی و پرسشگری را در طلب‌ها تقویت کنند چرا که طلبه‌ای به درجه علمی می‌رسد که در طول تحصیل خود پرکار باشد. 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر فعالیت بیشتر اساتید در جهت پرورش طلبه‌ها تصریح کرد: مدیریت در حوزه‌های علمیه عامل ایجاد نظم و انضباط است و در این میان اساتید مسئولیت دارند که طلبه‌ها را پرورش دهند در عین حال دانش‌افزایی باید یکی از دغدغه‌های مدرسان باشد تا بتوانند پاسخ پرسش‌ها را به خوبی ارائه دهند. 

آیت‌الله حسینی بوشهری از راه‌اندازی و فعالیت 39 رشته تخصصی در حوزه‌های علمیه کشور خبر داد و گفت: این تعداد راضی کننده نیست و لازم است که رشته‌های تخصصی بیشتری در حوزه‌های علمیه ایجاد شود. این در حالی است که حوزه‌های علمیه در شهر تهران در این زمینه ظرفیت بالاتری نسبت به سایر حوزه‌های علمیه در سطح کشور دارند. 

وی همچنین اخلاص را شرط اصلی در فعالیت اساتید دانست و گفت: اخلاص مدرسان موجب می‌شود مطالب درسی و نکات اخلاقی در عمق جان طلبه‌ها نیز نفوذ کند. 

تقویت روحیه پرسشگری نکته دیگری بود که آیت‌الله حسینی بوشهری بر آن تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه روحیه پرسشگری و همچنین مباحثه در برخی از کلاسهای حوزه علمیه مغفول مانده و باید به این نکته توجه ویژه شود تا هم طلبه‌ها با ذهن پویا در زمینه‌های گوناگون پرسش‌های خود را مطرح کنند و هم اساتید بتوانند به پرسش‌ها پاسخ مناسب بدهند. 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: درس تمرین منبر رفتن در گذشته یکی از درس‌‌های اصلی بود که طلبه‌ها نسبت به آن دقت ویژه‌ای داشتند و این روش امروز هم باید به طلبه‌ها آموزش دهند.

وی همچنین یادآوری کرد: روحانیت شیعه در مقابل اتفاقاتی که در جهان روی می‌دهد مسئولیت دارد و باید واکنش مناسب نسبت به آن نشان دهد. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اولین نشست تخصصی تکنولوژی آموزشی اسفند 91،تربیت مدرس