مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



طرح منصور هادی برای پاکسازی نژادی در یمن


اقدام نیروهای وفادار به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی در اخراج یمنی‌های شمالی از مناطق جنوبی، در راستای طرحی برای تغییر نقشه جمعیتی و تشکیل یمن جدید صورت گرفته است.

به گزارش «شیعه نیوز»، گمانه زنی ها درباره تجزیه یمن و تغییر نقشه جمعیتی آن در حالی صورت گرفته است که به گزارش پایگاه خبری یمن پرس، عیدروس الزبیدی استاندار عدن با طرح این ادعا که درباره اخراج یمنی‌های شمالی از جنوب عدن بزرگنمایی شده است، گفت: «آنچه انجام شده بخشی از طرح امنیتی دقیقی است که توسط منصور هادی مصوب شده است.»

اگرچه هادی در اظهار نظری متناقض، مدعی شده است که اخراج یمنی‌های شمالی از جنوب این کشور اقدامی خودسرانه بوده است و این افراد باید بازگردانده شوند.
براساس این گزارش، الزبیدی با ادعای اینکه این طرح تنها شامل استان عدن نمی‌شود و تمامی استان‌های جنوبی را در بر می‌گیرد، ادعا کرد: «آنچه ما انجام می‌دهیم اقدامی قانونی است که با هدف مبارزه با تروریسم و جرائم سازمان یافته صورت می‌گیرد.»

وی مدعی شد: «هرکس شناسنامه هویتی نداشته باشد، چه در شبوه باشد و چه در حضرموت و تعز یا هر استان دیگری، به خانه خود برگردانده خواهد شد.»
به گفته برخی کارشناسان، این اقدام نیروهای وفادار به هادی گامی در جهت تغییر نقشه جمعیتی و تجزیه یمن صورت گرفته است.

در همین حال گزارش‌های منتشره از یمن حاکی است، نیروهای طرفدار هادی روز یکشنبه (۱۹ اردیبهشت) با حمله به مغازه‌ها، رستوران‌ها و منازل، بیش از ۲ هزار نفر را با ادعای انجام فعالیت‌های خرابکارانه دستگیر و از عدن اخراج کردند.
به گزارش پایگاه خبری المشهد الیمنی، مسئولان امنیتی عدن این افراد را که عمدتاً ساکن مناطق «المنصوره» و «حی ریمی» هستند، تنها به خاطر وابستگی به مناطق شمالی دستگیر و به استان تعز که در کنترل نیروهای انصارالله قرار دارد، اخراج کردند.

طبق این گزارش به افرادی که دارای کارت شناسایی هستند سه روز مهلت داده شده است که از عدن خارج شوند.
این در حالی است که جنبش حراک جنوبی یمن با محکوم کردن این اقدام غیر انسانی و جنون آمیز خواندن آن خطاب به دولت مستعفی یمن گفته است انصارالله هیچ وقت چنین اقدامی را در حق اهالی ساکن شمال یمن انجام نداده است.

این جنبش همچنین اعلام کرده است که الزبیدی به بهانه اقدامات امنیتی، یمنی‌های ساکن جنوب را که اصالتاً اهل شمال هستند تحت پیگرد قرار داده و اموال و دارایی‌های آنان را چپاول می‌کند.
انفجار خودروی بمب گذاری شده در شرق یمن، دستکم ۸ کشته و ۱۷ زخمی برجای گذاشته است.

این انفجار در نزدیکی شهر القطان در شرق یمن و در مسیر کاروان حامل نیروهای وفادار به منصور هادی روی داد.
در این انفجار دستکم ۸ نفر از جمله دو غیرنظامی کشته شدند. این انفجار در مسیر کاروان حامل ژنرال عبدالرحمان الحلیلی از فرماندهان نیروهای وفادار به هادی روی داد.
به گفته نیروهای امنیتی یمن، در این انفجار الحلیلی زخمی شد.

انتهای پیام/ 852


ویدیو مرتبط :
اخرین تحولات یمن /فرار منصور هادی از عدن