فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



ارسال ۴۰۰فیلم به دبیرخانه جشنواره «مدافعان حرم»


به گزارش خبرگزاری فارس حمید یادروج دبیر نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم گفت: حدود 400 اثر در دو حوزه مستند و نماهنگ به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که برای جشنواره‌ای موضوعی و آن هم در گام نخست بسیار امیدوارکننده است.

وی با اشاره به کار هیئت انتخاب جشنواره برای انتخاب فیلم‌های بخش مسابقه اظهار داشت: آقایان پرویز شیخ‌طادی، حبیب احمدزاده، یزدان عشیری، سیداحد میکاییل‌زاده و سهیل کریمی در حال انتخاب آثار هستند و به زودی با پایان کار انتخاب در هفته جاری، اسامی فیلم‌های بخش مسابقه اعلام خواهد شد.

یادروج با اشاره به کیفیت بالای فیلم‌های ارسال شده به جشنواره، اضافه کرد: بسیاری از فیلم‌های ارسال شده آثار قابل توجهی از مستندسازان سرشناس هستند که هم به لحاظ ساختار و هم به لحاظ مضمون قابل دفاع خواهند بود.

این مستندساز و مدیر فرهنگی ضمن انتقاد از کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی در زمینه تولید کلیپ و نماهنگ اثرگذار، گفت: برخی‌ها کلیپ و نماهنگ را جدی نمی‌گیرند و به عنوان یک قالب سطح پایین به آن نگاه می‌کنند؛ در صورتی که یک کلیپ خوب می‌تواند تاثیرگذاری زیادی حتی بیشتر از یک فیلم سینمایی داشته باشد. دستگاه‌های فرهنگی باید برای تولید کلیپ و نماهنگ همت مضاعف کنند و اثرهای قابل توجهی تولید کنند.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه سطح مستندهای جشنواره بسیار عالی است، اما در حوزه کلیپ و نماهنگ این سطح کمی پایین‌تر است و باید دستگاه‌های فرهنگی و به خصوص صدا و سیما در این زمینه فعالیت‌ها و حمایت‌های جدی انجام دهند.

گفتنی است؛ نخستین دوره جشنواره فیلم مدافعان حرم به دبیری حمید یادروج در دو بخش مستند و نماهنگ به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی از هشتم تا دهم خردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/ج


ویدیو مرتبط :
گزارش فعالیت های یک ساله دبیرخانه جشنواره فیلم عمار