گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



فروش کاشی كاخ نیاوران در یک سایت خرید و فروش آنلاین!


مسئول روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ نیاوران گفت: محتوای آگهی فروش کاشی کاخ نیاوران واقعیت ندارد و هیچ گونه کاشی از مجموعه نیاوران خارج نشده است.

به گزارش دنیای سفر؛ در یکی از سایت های فروش اجناس، آگهی فروش کاشی متعلق به قسمتی از دیوار حیاط کاخ نیاوران به چشم می خورد. فروشنده این کالا، عنوان کرده که "کاشی متعلق به قسمتی از دیوار حیاط کاخ نیاوران (قسمت پشتی کاخ) می باشد که در اوان انقلاب جدا شده و سال ها در مجموعه ای شخصی نگهداری می شده است. اصالت و تاریخچه کاشی 100 درصد تضمین شده است".

اندازه این کاشی 14 در 14 سانتی متر است و قیمت در نظر گرفته شده برای این کاشی، 420 هزار تومان است و فروشنده ذکر کرده که تا تاریخ 29 دی 95 امکان ارسال کالا را ندارد.

اینکه چرا کاشی که متعلق به این میراث تاریخی است باید در یک سایت فروش کالا به مزایده گذاشته شود جای سوال دارد.

به منظور پاسخ دهی به این سوال و همچنین ارائه توضیحات بیشتر، خبرنگار دنیای سفر با یکی از مسئولان مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ نیاوران ارتباط برقرار کرد تا صحت این موضوع را بررسی کند.

مسئول روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ نیاوران در این باره گفت: "متاسفانه این آگهی منتشر شده است ولی محتوای آگهی کذب است. در واقع شخص آگهی دهنده اقدام به کپی برداری از طرح کاشی های کاخ نموده و فقط طرح این کاشی شبیه کاشی های کاخ نیاوران است و هیچ گونه کاشی از مجموعه خارج نشده است."

وی در ادامه گفت: "ما از طریق معاونت حقوقی سازمان در حال پیگیری موضوع هستیم تا از طریق پلیس فتا با شخص و سایت آگهی دهنده برخورد قانونی صورت گیرد."

گفتنی است؛ کاخ نیاوران در گوشه شمال شرقی باغ نیاوران واقع شده و عملیات احداث آن به دستور محمدرضا پهلوی در سال 1337 آغاز و در سال 46 به اتمام رسید. در طراحی، گچ بری، آینه کاری و کاشی کاری این بنا از بهترین اساتید استفاده شده و کار کاشی ‌کاری کاخ نیاوران را استاد ابراهیم کاظم ‌پور عهده دار بوده است. این بنا در تاریخ 6 خرداد 1377 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و از اهمیت زیادی برخوردار است.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
خرید و فروش آنلاین اسکریپت