بسته‌بندی مناسب، رمز موفقیت عرضه محصولات کشاورزی


دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: بسته‌بندی مناسب، رمز موفقیت عرضه محصولات کشاورزی به‌ویژه در بازار مصرف بین‌المللی است که با فراهم کردن زمینه این فرآیند در سطح استان، ارزش افزوده این بخش نصیب کشاورزان و فعالان حوزه کشاورزی استان می‌شود.

«مجتبی بریری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: بسته‌بندی مناسب محصول، یکی از مؤلفه‌های مهم برای موفقیت در عرصه رقابتی بازار فروش است که این مسأله در زمینه محصولات کشاورزی نیز حائز اهمیت ویژه‌ای است.

وی با بیان این‌که بخش بزرگی از کشاورزی استان به شیوه سنتی است، گفت: بسته‌بندی مناسب، یک فعالیت تخصصی بوده و با توجه به این‌که بخش اعظم کشاورزی استان زنجان به‌صورت سنتی است، قطعاً ورود به حوزه تخصصی بسته‌بندی توسط فعالان عرصه کشاورزی امکان‌پذیر نیست.

بریری با بیان این‌که سهم بخش کشاورزی در GDP استان زنجان زیاد است، تصریح کرد: علی‌رغم زیاد بودن سهم بخش کشاورزی در GDP استان زنجان، صادرات در این عرصه آمار قابل توجهی ندارد که یکی از علل آن عدم ورود موفق در عرصه صادارت به بازارهای بین‌المللی است.

وی افزود: در همین راستا تشکیل هلدینگ کشاورزی در زنجان کلید خورده و هم‌اکنون در مرحله ثبت شرکت است که با آغاز به کار آن می‌توان زنجیره کشاورزی را از مرحله تولید تا بسته‌بندی و عرضه به بازارهای مصرف داخلی و خارجی تکمیل کرده و ارزش افزوده نصیب کشاورزان استان شود.

دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان زنجان یادآور شد: علاوه‌بر بسته‌بندی مناسب طبق سلیقه مشتری در بازار مصرف، تولید محصول با کیفیت نیز در تداوم حضور موفق در عرصه رقابتی بازار باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
خانه سبز عرضه کننده انواع خدمات آزمایشگاهی و کشاورزی از قبیل ....