ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



پایان مرد کروات و انتخاب زاغی‌نژاد/ استیماچ رفت، محرم برگشت!


پایان مرد کروات و انتخاب زاغی‌نژاد/ استیماچ رفت، محرم برگشت!ایران ورزشی/ درست از همان روزی که باشگاه در درگیری محرم نویدکیا با ایگور استیماچ طرف مربی کروات را گرفت و از کاپیتان خود خواست به‌عنوان مشاور با هیات مدیره و باشگاه همکاری داشته باشد می‌شد اینگونه برداشت کرد که مربی کروات بدجوری تحت فشار است و هیچ بعید نیست با یک نتیجه ناامید کننده از سمت خود کنار برود.
این اتفاق در دوحه و در ورزشگاه السد برای این مربی سرشناس افتاد. جایی که شاگردان او برخلاف پیش‌بینی‌ها مقابل الاتحاد شکست خوردند، آن هم با ارائه یک نمایش ضعیف و غیر منتظره در نیمه دوم! بعد از این اتفاق بود که استیماچ از سمت خود استعفا کرد تا کار را برای مدیران باشگاه راحت‌تر کند که دست به تغییرات دوباره بزنند.
استیماچ که از نمایش بازیکنان در دقایق پایانی تعجب کرده بود به محض حضور در رختکن خبر استعفای خود را با آنها در میان گذاشت و گفت از کار با این بازیکنان افتخار می‌کند اما برایش مسجل شده که دیگر او و بازیکنان نمی‌توانند به هم کمکی کنند. این مربی البته انتقاداتی به نحوه تلاش بازیکنانش در زمین داشت اما خداحافظی خود را تلخ‌تر از این نکرد.
در شرایطی که هنوز کاروان سپاهان از قطر بازنگشته بود از اصفهان خبر رسید در صحبت‌های غیر رسمی که میان مدیران و اعضای هیات مدیره انجام شد با اتفاق آرا استعفای ایگور استیماچ مورد موافقت قرار گرفت و قرار شد این مربی جای خود را به مربی جدیدی بدهد. اتفاقی که باشگاه را از زیر بار ضرر و زیان‌های مالی شدید برای قرارداد مربی کروات در سال دوم هم خلاص می‌کند.
اما در مورد اینکه بعد از استیماچ نیمکت سپاهان به کدام مربی سپرده خواهد شد نیز بحث‌هایی میان مدیران باشگاه صورت گرفت و سرانجام آنها با نظر کمیته فنی قاسم زاغی‌نژاد را به‌عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب کردند. طبق تصمیم مسوولان این تیم پنج‌شنبه و از ساعت 17 در باشگاه سپاهان جلسه اضطراری کمیته فنی تشکیل شد که در این نشست محمود یاوری، رسول خوروش و حسین چرخابی به‌عنوان اعضای کمیته فنی حضور داشتند. طبق تصمیم این کمیته تا پایان فصل و همچنین بازی‌های آسیایی باقیمانده زاغی‌نژاد به‌عنوان سرمربی انتخاب شد.
رسول خوروش ضمن تایید این خبر گفت: «با توجه به جلسه‌ای که تشکیل دادیم این تصمیم گرفته شد. البته بین آقای زاغی‌نژاد و بصیرت از لحاظ فنی و قابلیت تفاوتی وجود نداشت اما به خاطر سابقه بیشتر آقای زاغی‌نژاد او را به‌عنوان سرمربی انتخاب کردیم. در مورد انتخاب سرمربی هم به زودی کمیته فنی تشکیل جلسه می‌دهد تا بهترین تصمیم اتخاذ شود.»
اما قاسم زاغی‌نژاد پس از انتخاب به‌عنوان سرمربی سپاهان در اولین اقدام خواهان حضور محرم نویدکیا در تمرینات شد. زاغی‌نژاد گفت: «از همه می‌خواهم در این راه به من کمک کنند. یکی از این افراد محرم نویدکیا است. از او می‌خواهم در تمرینات حضور داشته باشد و به من کمک کند. اینکه محرم به چه عنوانی به تمرینات برگردد خیلی مهم نیست. تحت هر عنوانی می‌خواهم نویدکیا در تمرینات حاضر شود و به من کمک کند.»
همچنین هادی عقیلی که حدود 2 ماه بود با استیماچ دچار مشکل شده و از تمرینات کنار گذاشته شده بود با نظر سرمربی جدید به تمرینات بازخواهد گشت. زاغی‌نژاد بازگشت عقیلی را هم تایید می‌کند: «با هادی تماس می‌گیرم تا به تمرینات برگردد و او هم به ما کمک کند.»
با انتخاب زاغی‌نژاد به نظر می‌رسد سپاهان با مشاوره احتمالی محرم نویدکیا به صورت غیر محسوس اداره خواهد شد تا پرونده فاجعه بار لیگ پانزدهم بسته شود و برای فصل آتی تصمیمات لازم اتخاذ گردد.
ایگور استیماچ که در روزهای آینده ایران را برای همیشه ترک خواهد کرد، برای بهبود شرایط به اصفهان آمده بود اما بعد از درگیری با بازیکنان قدیمی سپاهان به مرور در مسیر نزول قرار گرفت و در نهایت هم حریف طرف قدرتمند خود نشد.
سپاهان یکشنبه بازی حساسی مقابل نفت تهران و شاگردان علیرضا منصوریان خواهد داشت و هواداران منتظرند با جدایی استیماچ، چهره واقعی تیم را ببینند.
تمرکز نداشتیم
استیماچ: باخت ناامیدکننده‌ای بود
روزهای کابوس وار سپاهان همچنان ادامه دارد. این تیم در لیگ قهرمانان آسیا و بازی مقابل الاتحاد عربستان با چهار گل تن به شکست داد تا با سه امتیاز در قعر جدول رده‌بندی باقی بماند و از دور رقابت‌ها کنار برود.
ایگور استیماچ سرمربی سپاهان بعد از بازی اینگونه به شکست سنگین تیمش واکنش نشان داد: «شکست سنگین و ناامید کننده‌ای بود. اشتباهات زیادی داشتیم و همین هم باعث شد تا حریف به راحتی دروازه ما را باز کند. بازیکنان الإتحاد از نظر روحی بهتر از ما بودند و به همین خاطر هم از فرصت‌های خود به خوبی استفاده کردند. در نیمه نخست عملکرد خوبی از خود نشان دادیم و چند بار صاحب موقعیت گلزنی شدیم، با این حال نتوانستیم دروازه حریف را باز کنیم. در نیمه دوم تمرکز لازم را نداشتیم و همین هم کار دست ما داد و باعث شد تا سه بار دروازه ما باز شود.»
پنجم با سیزدهم فرقی ندارد
چرخابی: زاغی‌نژاد بهترین گزینه بود!
حسین چرخابی که عضو کمیته فنی سپاهان است با اشاره به جدایی استیماچ از هدایت این تیم و انتخاب قاسم زاغی‌نژاد به‌عنوان سرمربی جدید می‌گوید: «با توجه به شکست سنگینی که سپاهان مقابل الاتحاد متحمل شد، ایگور استیماچ مجبور به کناره‌گیری شد و باشگاه نیز با توجه به ناکامی‌های گذشته، استعفای این مربی کروات را پذیرفت. در چنین شرایطی کمیته فنی تشکیل جلسه داد و زاغی‌نژاد را به‌عنوان سرمربی تیم تا پایان فصل برگزید.»
آیا زاغی‌نژاد انتخاب مناسبی بود؟ چرخابی اینگونه پاسخ می‌دهد: «شرایط سپاهان در لیگ برتر طوری است که نه سقوط می‌کند و نه می‌تواند سهمیه آسیایی بگیرد. در این شرایط کسب رتبه پنجم با سیزدهم هیچ تفاوتی ندارد. پس تیم نیاز به یک مربی دارد که از بازیکنان شناخت داشته باشد و بتواند تیم را به درستی هدایت کند. اگر سرمربی از بیرون از سپاهان به تیم اضافه می‌شد، زمانی برای به دست آوردن شناخت از بازیکنان نداشت. به همین خاطر زاغی‌نژاد، بهترین گزینه برای سپاهان بود.»

منبع: ایران ورزشی


ویدیو مرتبط :
نظرسنجی انتخاب دوبلور السا(پایان مهلت-نتیجه=پایان دور2)