ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



کمیته بین المللی پارالمپیک خواستار بررسی ادعای دوپینگ در بازیهای زمستانی سوچی شد


به گزارش ایرنا از منابع خبری، این درخواست بدنبال طرح تازه ترین ادعاها در مورد دوپینگ در بازیهای زمستانی سوچی روسیه اعلام شده است.
گریگوری رودچنکوف رئیس سابق آزمایشگاه دوپینگ روسیه در گفت و گو با نیویورک تایمز مدعی شده است که یک نظام موثر دوپینگ در تمام مدت برگزاری بازیهای زمستانی المپیک به اجرا گذاشته شده بود که مثل ساعت کار می کرد.
این نظام شامل تهیه ترکیب سه دارو از استروئیدهای ممنوعه بود که با الکل مخلوط می شد و به ورزشکاران روس داده می شد. همچنین نظام پنهان کاری برای جایگزین کردن نمونه های ادرار مدال آوران با نمونه های پاک فعال بود.
رودچنکوف که بعد از فرار از روسیه هم اکنون در لس آنجلس زندگی می کند، در باره بازی های المپیک گفت: به 15 مدال آور روس به این طریق کمک شد.
ولی نگرانی هایی در باره پارالمپیک بعدی وجود دارد؛ به ویژه با توجه به اینکه روسیه 30 مدال طلای پارالمپیک، 28 نقره و 22 برنز در سوچی 2014 کسب کرد تا با مجموع 80 مدال بیش از هر کشور دیگری صاحب مدال شود. این نتیجه در مقایسه با پارالمپیک قبلی، افزایش بسیاری زیادی را نشان می دهد.
سخنگوی کمیته بین المللی پارالمپیک در این باره گفت: ما واقعا نسبت به ادعاهای رودچنکوف در باره سوچی 2014 نگران هستیم.
وی افزود:‌ هر چند هیچ کدام از ادعاها در حال حاضر به بازی های پارالمپیک سوچی 2014 مربوط نمی شود، اما ما در نامه ای به وادا خواستار تحقیق فوری در مورد دوپینگ شدیم.
وی افزود: بسته به پاسخ آنها، با وادا و کمیته بین المللی المپیک در مورد اتخاذ اقدامات لازم همکاری خواهیم کرد.
نگرانی در مورد بازی های سوچی 2014 اولین بار در نوامبر مطرح شد. در آن زمان، ریچارد پوند رئیس کمیسیون مستقل وادا گفت که بعد از ادعای دوپینگ گسترده دولتی در تیم دوومیدانی روسیه، گمان نمی کند که بتوان اطمینان حاصل کرد که هیچ دستکاری در نتایج بازیهای سوچی نشده است.
کمیته بین المللی پارالمپیک متعهد شد که یافته های کمیسیون مستقل را کاملا جدی قلمداد کند و درصورت پیدا شدن هر گونه شواهد دوپینگ، اقدام نماید.
ورزشی **1210**1584

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی