علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



برگزاری دو نشست حوزه فناوری نانو درایران با حضور 6 کشور


به گزارش خبرنگارعلمی ایرنا، دکترعلی بیت اللهی روز شنبه در نشست خبری افزود: با توجه به جایگاه ایران در حوزه فناوری نانو و مشارکت کشور برای تحقق همکاری های بین المللی، این دو نشست برنامه ریزی شده است که روز سه شنبه 28 اردیبهشت ماه نشست بین المللی المپیاد دانشجویی فناوری نانو با حضور 6 کشور برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: ایران یکی از کشورهای پیشرو در برگزاری المپیاد نانو است و تاکنون 6 دوره المپیاد ملی دانشجویی برگزار کرده است، با توجه به تجربیات ایران در این زمینه پیشنهاد برگزاری المپیاد دانشجویی فناوری نانو به مجمع نانو فناوری آسیا ارائه شد.
وی اظهار کرد: با ارائه این پیشنهاد به مجمع نانو فناوری آسیا، ایران خواستار میزبان اولین المپیاد دانشجویی نانو در دنیا شد که در روز 28 اردیبهشت ماه در نشستی در ستاد توسعه فناوری نانو در ایران در این زمینه با حضور 6 کشور خارجی بحث و بررسی خواهد شد.
وی یادآور شد: تبادل تجربیات کشورها در زمینه برگزاری مسابقات نانو فناوری، ایجاد انگیزه و بهبود استاندارد آموزشی، جنبه های مختلف اجرایی المپیاد دانشجویی بین المللی فناوری نانو و نیز شیوه برگزاری و جزئیات آزمون این المپیاد از اهداف برگزاری این نشست خواهد بود.
بیت اللهی گفت: در حال حاضر چارچوب برگزاری المپیاد نانو فناوری از سوی ایران آماده شده و در روز سه شنبه (28 اردیبهشت) در اختیار کشورهای حاضر قرار خواهد گرفت و مورد بررسی قرار داده می شود.
وی افزود: در این نشست بحث مهم مبادله افکار در برگزاری این رویداد است و امیدواریم به یک اجماع در فرآیند برگزاری المپیاد برسیم و با تشکیل دبیرخانه بین المللی نانو این حرکت را در دنیا سامان دهیم.
وی همچنین یادآور شد: در روزهای 29 تا 30 اردیبهشت ماه با حضور کشورهای فوق نشست بین المللی برچسب گذاری محصولات نانو و گواهی دهی برگزار می شود.
وی بیان کرد: ایران دومین کشور بعد از کشور تایوان است که در خصوص برچسب دهی و گواهی محصولات نانو فعالیت های خود را شروع کرده، در این نشست بین المللی از کشورهای کره جنوبی، روسیه، تایوان، تایلند، مالزی و قزاقستان دعوت شده تا زمینه همکاری مشترک را در سطح بین المللی در این حوزه آغاز کنیم.
وی یادآور شد برچسب گذاری و گواهی دهی بحث مهم برای توسعه بازار است،‌ما در آینده با توجه به اینکه صاحب صادرات محصولات نانو به کشورهای دیگر خواهیم بود، باید به توافقاتی در سطح بین المللی در زمینه شناسایی محصولات فناوری نانو برسیم.
وی یادآور شد: در این نشست دو روزه چالش ها و محدودیت های مرتبط با برچسب گزاری و گواهی دهی را مورد بررسی قرار خواهیم داد و امیدواریم در پایان به راهکارهایی در خصوص توسعه همکاری در این زمینه برسیم.
مدیرروابط بین الملل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو افزود: مرور اجمالی به برنامه کشورهای شرکت کننده در الزامات قانونی مربوط به گواهی دهی و برچسب گذاری محصولات، روش های آزمون استاندارد و تعیین مشخصات نانو نماد، ارزیابی ایمنی محصولات نانو، ، اندازه شناسی نانو ، کالیبراسیون و مواد مرجه و نیز شکل گیری همکاری بین المللی در خصوص صدور گواهی نامه و برچسب گذاری محصولات نانو از برنامه های این نشست بین المللی است.

** امضا تفاهم نامه همکاری ایران و روسیه در خصوص گواهی دهی و برچسب گذاری محصولات نانو
وی گفت: با توجه به توسعه همکاری ایران با کشور روسیه در زمینه نانو، بنا به پیشنهاد کشور روسیه در این نشست دو روزه تفاهم نامه ای بین ایران و روسیه در زمینه گواهی دهی و برچسب گذاری محصولات نانو انجام خواهد شد و بر اساس این تفاهم نامه کمیته مشترک همکاری تشکیل خواهد شد.
علمی ** 9340 ** 9314**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
برگزاری سمینار نانو فناوری