علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



نخستین ابر درخت مصنوعی هوشمند در تبریز طراحی شد


طراح این درخت هوشمند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای اجرا و طراحی این درخت هشت سال زمان صرف شده و اکنون به مرحله آزمایشگاهی رسیده است.
پیمان محمودزاده با اشاره به اینکه این درخت قابلیت جذب و تبدیل بسیار بالای گاز دی اکسید کربن به اکسیژن را داراست، افزود: این درخت توان تصفیه هوا به اندازه 365 درخت را داشته و میزان جذب 100 درصدی دی اکسید کربن و تولید 98 درصد اکسیژین را دارد.
وی با بیان اینکه بدنبال صنعتی کردن این ابداع هستیم، اظهار کرد: در طراحی آن با بهره گیری از پنل های خورشیدی توانسته ایم مقدار مصرف انرژی را به حداقل برسانیم.
محمودزاده اضافه کرد: نمونه طرح درخت برگرفته از آیات سوره مبارک 'تین' است به طوری که بدنه آن به شکل درخت زیتون و برگ های آن به شکل برگ های درخت انجیر است تا نماد جهان اسلام برای جهانیان باشد.
وی گفت: این طرح به شماره 71476 در سازمان اسناد و املاک کشور ثبت اختراع شده و دارای تاییدیه از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور است.
6120/6183

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اختراع درخت مصنوعی گروه آرسین