گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



دلیل تلف شدن گوزن زرد خرم آباد چه بود؟


این جا فضای مجازی است و مرگ گوزن زرد خرم آباد به علت تب برفکی به درد این فضا نمی خورد، تلگرام دوست دارد تیتر بزند که: گوزن زرد در خرم آباد سنگسار شد.

ماجرای گوزن زرد از جایی آغاز می شود که یک مسئول برای فرار از فشار رسانه ها با خبرگزاری مهر (مرکز لرستان) گفت و گو می کند و با پیش کشیدن پای مردم خرم آباد، افکار عمومی را از وضع اسفناک باغ وحش و احتمال تب برفکی منحرف می کند و مهر لرستان هم بدون توجه به دروازبانی، خبر را می فرستد روی خروجی خود. بعد از این ماجرا رسانه هایی که در این چند روزه درباره مرگ گوزن زرد و جنینش سکوت کرده بودند و یا اصلا نمی دانستند گوزن زردی هم وجود دارد، حالا خوراک خوبی برای بلوا دارند و شروع می کنند به ابراز تاسف برای بشریت، انسانیت و مردم لرستان. رسانه ها تیترهای خلاقانه می زنند و خبر این طور مخابره می شود که: «سنگسار گوزن در خرم آباد»

عکس و خبر این حادثه خیلی زود در فضای مجازی داغ می شود اما رسانه ها و به ویژه کانال های تلگرام فقط تیتر را مخابره می کنند و توضیحات و شرح خبر را نمی آورند. کاربران فضای مجازی هم اغلب تیتر را به اشتراک می گذارند و هیچ کس از خودش نمی پرسد که آیا همه ماجرا همین است؟

سردبیران واحد مرکزی خبر هم که برای پر کردن بخش خبری، انگار منبعی جز تلگرام نمی شناسند تحت تاثیر همین فضا در چند بخش ماجرا را پوشش می دهند. همه این اتفاقات در حالی می افتد که هیچ منبعی اشاره نمی کند که سنگ اندازی فقط یک گمان است و همه ماجرا این نیست.

از دیروز صبح نزدیک به پنجاه نفر در همین تلگرام برایم پیغام گذاشته اند و عکس گوزن را فرستاده اند ببینند به عنوان یک روزنامه نگار خرم آبادی تایید می کنم یا نه. اما فقط پنجاه نفر این کار را کردند و بقیه فقط همان تیتر را خواندند و به اشتراک گذاشتند. این واقعیت فضای مجازی است. اینجا فقط تیتر سخن می گوید و کسی کاری با متن خبر ندارد. حتی یک نفر زیر گزارش گُلوَنی با تیتر «سنگ اندازی مردم به گوزن زرد چه مستندی دارد؟» نوشته است: واقعا برای این مردم متاسفم. یعنی زحمت خواندن چند خط از آن گزارش را به خودش نداده است.

متاسفم که برخی رسانه های معتبر، گاه بی محابا خبرهایی را منتشر می کنند که صحت آن مشخص نیست. اما فضای مجازی همین است، فقط تیتر را مخابره می کند و یک روز محمدرضا حسینیان را به زندان می فرستد و یک روز گوزن زرد را به دست مردم سنگسار می کند.

این جا فضای مجازی است و مرگ گوزن زرد خرم آباد به علت تب برفکی به درد این فضا نمی خورد، تلگرام دوست دارد تیتر بزند که: گوزن زرد در خرم آباد سنگسار شد و یک عکس هم ضمیمه اش کند. این روزنامه نگاری مدل جدید ایرانی است.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
شیر گوزن خوار ندیدی عمرت تلف کردی