سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ارتباط مسکو و طالبان فقط در حد تبادل اطلاعات است/ملاقات رسمی نداشتیم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، به گزارش رسانه‌های پاکستانی از جمله «دیلی پاکستان» و «نوای وقت»، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان افغانستان ضمن برقراری ارتباط با رسانه‌ها، خبر ارتباط این گروه با روسیه برای مبارزه با داعش را رد کرد.

مجاهد تأکید کرد: طالبان برای ریشه‌کن کردن داعش نیاز به کمک هیچ کشوری ندارند و به تنهایی می‌‌توانند از عهده مبارزه با این گروه برآیند.

«ماریازاخاروفا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بعد از انتشار این پیام طالبان در توضیح سخنان روز گذشته «ضمیر کابل اف» گفت: ارتباط مسکو و طالبان در حال حاضر فقط در حد تبادل اطلاعات می‌باشد و هنوز هیچ ملاقات رسمی بین نمایندگان طالبان صورت نگرفته است.

وی افزود: درست است که روسیه هنوز همکاری جدی با طالبان را آغاز نکرده اما به هر حال از تلاش‌های این گروه برای مبارزه با داعش حمایت می‌کند و این چیزی است که طالبان نمی‌توانند تکذیب کنند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که رسانه‌های پاکستانی روز قبل اعلام کردند ضمیر کابل اف نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کرده که منافع مسکو و طالبان در خصوص گروه تروریستی داعش مشترک است.

وی افزود: روسیه با هدف مبارزه و نابودی داعش با طالبان افغانستان ارتباط برقرار کرده و دو طرف ضمن تمرکز بر این هدف در حال تبادل اطلاعات هستند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/2TJQC


ویدیو مرتبط :
توافق مسکو و واشنگن برای تبادل اطلاعات درباره اوکراین