سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعلام آمادگی رنو-نیسان برای گسترش فعالیت در ایران


اعلام آمادگی رنو-نیسان برای گسترش فعالیت در ایرانباشگاه خبرنگاران/ مدیر عامل رنو-نیسان اعلام کرد این شرکت فرانسوی-ژاپنی آماده است فعالیت صنعتی خود را در ایران توسعه دهد.

به گزارش بیزینس استاندارد؛ "کارلوس گوسن،" رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل اجرایی شرکت‌های خودروسازی رنو- نیسان، اعلام کرد: هر دو شرکت فرانسوی و ژاپنی که تحت توافقنامه "رنو- نیسان آلیانس" فعالیت می‌کنند، آماده هستند پس از لغو تحریم‌های ایران، فعالیت صنعتی خود را در این کشور افزایش دهند. توسعه فعالیت‌های رنو- نیسان در ایران با بررسی دقیق جوانب احتیاط صورت خواهد گرفت.

گوسن در حاشیه برگزاری نمایشگاه خودروی دیترویت در آمریکا گفت: ایران بازار امیدبخشی برای صنعت خودروسازی دارد. امروز بیش از یک میلیون دستگاه خودرو در ایران وجود دارد که می‌توان این تعداد را به 1.5 تا 2 میلیون دستگاه خودرو افزایش داد. نرخ مالکیت خودرو در ایران فقط 100 به هزار است که 6 بار کمتر از اروپا محسوب می‌شود. پس از اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، دسترسی مشتریان این کشور به خودروهای نو اروپایی و آمریکایی قطع شد و خودروسازان غربی نیز فعالیت خود را در این کشور متوقف کردند.

با توجه به امضای توافق هسته‌ای در ماه ژوئیه، درهای لغو محدودیت‌های اقتصادی به روی ایران گشوده شد. "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا، هفته گذشته اعلام کرد نهایی‌سازی برجام –که همان لغو تحریم‌ها است – در چند روز آینده به اجرا گذاشته می‌شود.

گوسن با اشاره به این مطلب گفت: ما آماده توسعه فعالیت‌هایمان در ایران هستیم؛ اما لازم است در ابتدا مشاهده کنیم اوضاع تا چه اندازه پایدار است. قصد نداریم در این باره عجولانه اقدام کرده و مشکلی بزرگتر برای خودمان بوجود آوریم. درست است که ظرفیت‌های تجاری بسیاری در ایران وجود دارد؛ اما هنوز زمان لازم است تا مطمئن شویم فعالیت ما در این کشور از لحاظ سیاسی و قانونی بدون اشکال خواهد بود.

مقامات شرکت خودروسازی پارس خودرو در ماه ژوئیه به وال استریت ژورنال گفتند رنو برای خرید بخشی از سهام این شرکت اعلام آمادگی کرده است. همچنین رنو قصد دارد بخشی از کارخانه‌ها و تجهیزات فنی سایپا را خریداری کند. تحریم‌های اقتصادی ایران موجب شد رنو تولید مستقیم خودرو را در ایران متوقف کند و این کار فقط با مونتاژ قطعات وارداتی در ایران ممکن است.

از سوی دیگر، پژو سیتروئن به عنوان رقیب اصلی رنو که سال 2012 بنابر تحریم‌های اقتصادی مجبور به ترک بازار ایران شد، در حال برگزاری مذاکرات فشرده‌ای با ایران خودرو تا بار دیگر با مشارکت هم یک کارخانه مشترک احداث کنند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
اعلام آمادگی ایران برای مبارزه با بوکوحرام در نیجریه