سهل‌انگاری فیتیله‌ای‌ها به اخبار نیمروزی رسید/ پورمحمدی: از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم


سهل‌انگاری فیتیله‌ای‌ها به اخبار نیمروزی رسید/ پورمحمدی: از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم

فارس/ معاون سیما در پی سهل‌انگاری گروه فیتیله‌ای‌ها، با حضور در بخش خبری ساعت ۱۴ از مردم ایران عذرخواهی کرد.
سهل انگاری عموهای فیتیله ای که پس از 24 سال برنامه سازی صادقانه برای کودکان روی داده است، پیامدهای بسیار برای رسانه ملی به همراه داشته است.
پس از عذرخواهی محمد سرافراز رئیس رسانه ملی که امروز انجام شد، علی اصغر پورمحمدی، معاون سیما نیز امروز در استودیوی اخبار ساعت 14 شبکه یک سیما حضور یافت و به سوالات مرتضی حیدری در این باره پاسخ گفت.
پورمحمدی در سخنانی گفت: برنامه سازان تلویزیون حق توهین به هیچ کدام از اقوام و مردم ایران را ندارند. به ویژه اقوام که جزو میراث فرهنگی ما هستند و خدمات ارزنده ای برای کشورمان داشته اند و جزو هویت ملی ایرانیان محسوب می شوند.
وی ادامه داد: این برنامه (فیتیله ای ها) تعطیل شد و چند نفر متخلفان هم توبیخ شدند.
قائم مقام پخش و کسانی که در جریان پخش بوده اند، توبیخ و از کار برکنار شده اند و احتمال اخراج آنها از سازمان صداوسیما هم وجود دارد.
پورمحمدی تصریح کرد: مدیر گروه کودک شبکه دو نیز توبیخ شده و پرونده وی در کمیته تخلفات عنوان و احتمال برکناری ایشان نیز مطرح شده است.
معاون سیما در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای تشدید نظارت ها بر برنامه های سیما اندیشیده اید؟ پاسخ داد: به دستور دکتر سرافراز، بسیاری از برنامه های سیما که قبلا زنده بودند، به خاطر همین مسائل تولیدی شده اند.
وی افزود: آئین نامه پخش و تولید در حال بازنگری است و با کمیته تخلفات هم جلساتی داشته ایم که با متخلفین برخورد جدی تری داشته باشند.
وی در پایان سخنان خود ضمن عذرخواهی از مردم ایران به خاطر اتفاق روی داده در برنامه فیتیله ای ها، گفت: از مردم ایران معذرت خواهی می کنم. خصوصا از آذری زبان ها، زنجانی ها، همدانی ها و کسانی که با زبان ترکی صحبت می کنند و برنامه های ما را می بینند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید


ویدیو مرتبط :
سهل انگاری فدراسیون ایران در پرونده عبدالزهرا