سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شصت و هشت سال "نکبت"


شصت و هشت سال العالم/ فلسطینی ها امروز (یکشنبه) به مناسبت شصت و هشتمین سالگرد اشغال سرزمین شان که روز نکبت نام دارد، تظاهراتی گسترده در سرزمین های اشغالی و دیگر نقاط جهان، برگزار کردند.

تظاهرات امروز فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن، باریکه غزه و اراضی اشغالی 1948 و کشورهایِ محل اقامت آوارگان فلسطینی در جهان برگزار شد و این در حالیست که اکثر سران عرب نَه تنها تاکنون کمکی به آزادسازی فلسطین نکرده اند، بلکه بسیاری از آنها با رژیم صهیونیستی برای دست یابی به اهداف توسعه طلبانه اش همدستی می کنند.
شهر بیت لحم در جنوب کرانه باختری رود اردن شاهد درگیری فلسطینی ها با نظامیان صهیونیست بود؛ فلسطینی هایی که تظاهرات خود را با عنوان "بازگشت" برگزار کرده بودند.
صدای آژیر ساعت 12 ظهر به وقت محلی در شهرهای کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه به مدت 68 ثانیه برای اعلام آغاز تظاهرات شصت و هشتمین سالگرد اشغال فلسطین طنین انداز شد.
تظاهراتی نیز در میدان "سرباز" در مرکز شهر غزه به سوی میدان "انصار" برگزار شد و تظاهرات دیگری نیز در شهرهای دیگر سرزمین های اشغالی به سوی مرز باریکه غزه با اراضی اشغالی 1948 برگزار شد.
شهر طوباس و منطقه اغوار در شمال کرانه باختری رود اردن نیز شاهد تظاهرات گسترده فلسطینی ها از میدان شهدا به سوی میدان "الدوله" در مرکز طوباس بود.
تظاهرات کنندگان پرچم فلسطین، پرچم های سیاه و پلاکاردهائی با مضمون دست نکشیدن فلسطینی ها از حق بازگشت به سرزمین خود در دست داشتند.
رژیم صهیونیستی شصت و هشت سال پیش با قتل عام و آواره کردن تعداد زیادی از فلسطینی ها و تخریب صدها روستا و شهر و بی خانمان کردن اکثر قبایل صحرای نقب موجودیت جعلی و نامشروع خود را اعلام کرد و برای جلوه دادن فلسطین اشغالی با عنوان جعلی کشور یهودیان اسامی عربی روستاها و شهرها را به اسامی عبری تبدیل کرد.



منبع: العالم


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟