برخلاف تصور: سیب زمینی چاق نمی‌كند


پتاسیم موجود در یك عدد سیب زمینی به طور میانگین نسبت به سایر مواد غذایی ۴ برابر بیشتر است. سیب زمینی ۴۶ درصد نیاز روزانه شما به ویتامین ، ۵۰ درصد نیاز شما به ویتامین ث و ۳۰ درصد منگنز مورد نیاز بدن شما را تامین می‌كند. همچنین این ماده غذایی حاوی فیبر فراوانی است.

۱- سیب زمینی فشار خون را تنظیم می‌كند: اغلب گفته می‌شود كه سیب زمینی موجب اضافه وزن می‌شود اما این تصور به غلط در میان مردم رایج شده است اگر شما سیب زمینی را بدون مواد افزودنی همچون پنیر، خامه ترش و یا سایر مواد لبنی مصرف كنید هرگز چاق نمی‌شوید. این ماده غذایی منبع عالی پتاسیم است. ماده‌ای كه به بدن آبرسانی می‌كند و فشار خون را پایین می‌آورد.

۲- با خوردن سیب زمینی احساس گرسنگی نمی‌كنید: سیب زمینی مقداری فیبر دارد این ماده غذایی بسیار خوشمزه است خصوصا وقتی كه آن را بپزید و با پوست بخورید. فیبر زیادی كه در سیب زمینی وجود دارد شما را تا مدتی طولانی سیر نگه می‌دارد. این به این معنی است كه بعد از خوردن سیب زمینی سراغ هیچ میان وعده دیگری را نمی‌گیرد این ماده غذایی برای قلب مفید است و كلسترول بد خون را پایین می‌آورد.

۳- سرشار از ویتامین ث است: پوست سیب‌زمینی هم مانند خود آن حاوی مقدار زیاید ویتامین ث است به همین دلیل در بهبود سیستم ایمنی بدن نقش مهمی را ایفا می‌كند و موجب می‌شود تا زخم‌هایتان زودتر بهبود یابند.

۴- برای استخوان‌ها مفید است: سیب زمینی مقدار زیادی منگنز دارد ماده‌ای كه برای عمل آوردن پروتیین‌ها، كربوهیدرات و كلسترول ضروری است. ماده غذایی كه منگنز فراوان دارد از ما در مقابل پوكی استخوان محافظت می‌كند.

۵- سرشار از ویتامین است: این ویتامین نقش مهمی در حفظ سلامت دستگاه قلبی و عروقی دارد. همچنین ایمنی بدن و ماهیچه‌ها را تقویت كرده، موجب هضم غذا شده و سبب بهبود عملكرد دستگاه عصیب می‌شود.

۶- كاهش بازگشت اسید معده: آب موجود در سیب زمینی با تنظیم ترشح اسید معده علائم دردناك ورم معده را التیام می‌بخشد.


ویدیو مرتبط :
‫سیب زمینی تنوری فرانسوی ترد و خوشمزه . خیلی سالم و بدون روغن، بجای سیب زمینی سرخ کرده .‬‎