فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



حضور دائم محمدسرافراز در شورای‌عالی فیلمنامه‌نویسی سیما


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امین صدیقی رئیس مرکز گسترش فیلنامه‌نویسی در حاشیه مراسم افتتاحیه سامانه طرح و فیلمنامه در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر در دوره گذار قرار داریم که تجارب قبلی را به آینده پیوند می‌زنیم که در این راستا احتمال وقوع هر تحولی وجود دارد. چون متن فیلنامه پایه کار نمایشی است علی‌القاعده ما این کارها را از این مرحله شروع کردیم و به زودی سامانه خانه هنرمندان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در برنامه جدید فیلنامه‌های تکراری حذف و یکدست می‌شود. در شرایط فعلی ماموریت مرکز گسترش فیلنامه‌نویسی تولید محدود است و تولید گسترده‌ای نخواهیم داشت و گروه فیلم و سریال این مرکز به صورت محدود فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

صدیقی در پاسخ به به این سوال که محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما شخصا فیلمنامه‌ها را مطالعه و بررسی می‌کند گفت: جلسات شورای عالی فیلمنامه به ریاست محمد سرافراز برگزار می‌شود و در این جلسات به طور منظم حضور دارند. فیلنامه‌ها  به گونه‌ای دسته‌بندی شده‌اند که توسط گروه‌های مختلف مطالعه شوند و این که رئیس سازمان و صدا و سیما به فیلمنامه‌ها اهمیت می‌دهد یک مزیت و حسن بوده و اگر خارج از این چارچوب عمل شود باید مورد انتقاد قرار بگیرد. 

رئیس مرکز گسترش فیلنامه‌نویسی درباره اولویت‌های این مرکز برای تولید آثار تلویزیونی گفت: بخشی از تولیدات ما درباره موضوعات روز جامعه مانند انتخابات است و اگر همکاران ما در مرکز امور نمایشی سیما پیش‌قدم شوند این کار توسط آنها انجام می‌شود و اولویت تولید با آنها است و حضور ما در این دوران گذار بیشتر حالت جبرانی دارد و برای هم‌افزایی و کمک به مرکز امور نمایشی سیما است که شاید این حرکت در مقطعی نیز منتفی شود. 

وی اضافه کرد: احتمال بازنگری در ساختارها و ماموریت مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی در آینده نزدیک وجود دارد و اگر سامانه طرح و فیلمنامه فعال شود بسیاری از خلع‌ها و مشکلات خود را نشان می‌دهد.

صدیقی در پاسخ به این سوال که اولویت تولید در طرح‌های خوب فیلمنامه نویسی با کدام مرکز خواهد بود گفت: اولویت تولید نمایشی با سیما است و ما هنوز در حوزه متن و فیلمنامه آنقدر کار داریم که ترجیح می‌دهیم این ماموریت‌ها توسط مرکز امور نمایشی سیما انجام شود.

رئیس مرکز گسترش فیلنامه‌نویسی اولویت‌های تولید مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی را شامل موضوعات خانواده، اقتصاد مقاومتی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، تاریخ اسلام، تاریخ انبیاء و داستان‌های قرآنی دانست و گفت: در این راستا کارهایی را به صورت مستمر خواهیم داشت اما تولید تلویزیون برپایه تولید آثار اجتماعی و طنز خواهد بود.

وی اضافه کرد: فیلمنامه‌های زیادی در دست نگارش قرار دارند  و به دنبال تولید آثار زود بازده و با قسمت‌های تولید بالا و با محوریت مسائل روز جامعه در قالب طنز می‌باشد. و آنتن تلویزیون را نمی‌توان با کارهای گران فاخر پر کرد و در حال حاضر باید نظام تولیدات نمایشی سیما متحول شود. 

صدیقی در خصوص سریال «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی گفت: این سریال به موضوع حساسی پرداخته و در جبهه مخالف رسانه‌هایی حضور دارند که به پروژه تطهیر پهلوی می‌پردازند که این کار را دشوار و حساسیت‌های آن را بیشتر می‌کند.

رئیس مرکز گسترش فیلنامه‌نویسی اضافه کرد: سریال معمای شاه امتیازات مثبتی دارد که در کنار آن ضعف‌هایی نیز وجود دارد، که در دوره جدید تیمی با مدیریت رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما شکل گرفته که پخش این سریال به صورت هفتگی بازبینی می‌شود و ایراداتی که قابل رفع است از بین می‌رود. 

وی ادامه داد: در این راستا و در ادامه کار تولید در فیلمنامه این سریال اصلاحاتی انجام شده و سریال معمای شاه واقعا مخاطب‌های خود را دارد. در خصوص معمای شاه بسیاری از نقدهایی که صورت می‌گیرد به محتوا و فرم کار توجه نمی‌شود و این انتقادات اصل کار را زیرسوال می‌برد.

صدیقی در پایان خاطر نشان کرد: بسیاری از این نقدها قابل پیش‌بینی بود، اما نقدهایی که از سوی دوستان اتفاق می‌افتد مورد تعجب مدیران و تیم تولید قرار گرفت، که انتظار داریم شکل نقدها حرفه‌ای‌تر شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آموزش فیلمنامه نویسی 1، فکر کردن مثل یک فیلمنامه نویس